Peste jumătate dintre români economisesc sau intenționează să economisească anul acesta, reiese dintr-un studiu realizat de Gfk pentru AXA. Cei mai mulți dintre ei au ales să pună ceva deoparte pentru când vor ieși la pensie sau pentru că au pe cineva care depinde financiar de ei. În ceea ce privește asigurările de viață, 30% dintre respondenți au recunoscut că au o oarecare teamă de a nu fi păcăliți la încheierea unei polițe.
Reprezentanții AXA Life Insurance România susțin că principala explicație a tendințelor descoperite de studiu este lipsa unei educații financiare corespunzătoare. „Ideea de protecție nu apare atunci când vine vorba despre asigurările de viață. Adesea ele ajuns să fie confundate cu produse bancare, ceea ce este greșit. Întâi ar trebui să fie protecția și apoi economisirea”, a declarat pentru gândul Violeta Ciurel, director general al companiei.
Cum și cât reușesc să economisească românii lună de lună
În topul celor mai atractive motode de economisire sau investiții se află produsele bancare, bunurile imobiliare, propriul business, aurul și alte valori, dar și pensia facultativă.
Nevoia de economisire apare în special în rândul persoanelor care au copii, în timp ce 19% dintre respondenții studiului au precizat că economisesc pentru a fi pregătiți să-și susțină copiii în privința educației sau în cumpărarea unei case.
Majoritatea persoanelor care au reușit să economisească în ultimele 12 luni au pus deoparte circa 10% din venitul net lunar, în timp ce 14% dintre respondenți au economisit peste 30% din salariu. Cu toate acestea, cei mai mulți respondenți care susțin că au făcut economii în ultimul an nu au reușit să mențină un ritm constant. Astfel, 18% dintre cei chestionați au economsit doar 2-4 luni într-un an.
Foto: AXA Life Insurance România
Românii sunt mai preocupați de asigurarea mașinii decât a propriei vieți sau a familiei
Românii sunt mai preocupați de asigurarea mașinii decât a propriei vieți sau a familiei, mai reiese din studiu.
AXA Life Insurance România își propune dublarea afacerilor în 2012, în special prin atragerea unor clienți noi care să încheie asigurări de viață cu polițe de 1.800-2.000 de lei pe an, au declarat reprezentanții companiei.
Ținta pentru acest an este de 49 de milioane de lei, în condițiile în care investițiile se vor ridica la circa 61 de milioane de lei, în creștere cu 45% față de 2011. Compania face parte din grupul francez AXA, care a intrat pe piața românească prin preluarea Omniasig, de la care a moștenit o serie de prime mai puțin profitabile, potrivit reprezentanților grupului. „Avem asigurări din anii ”90, preponderent din mediul rural, asigurări cu polițe ridicole”, a declarat Dan Buta, director de vânzări.
Piața asigurărilor de viață a scăzut cu 0,5% în primul trimestru
În primul trimestru al anului, piața asigurărilor de viață a scăzut cu circa 0,5% față de perioada similară a anului trecut, a mai precizat Violeta Ciurel. „Anul acesta, cel mai probabil, piața va stagna. Cred că va fi o variație de plus-minus 1% până la sfârșitul anului”, a declarat Ciurel.
Până în prezent, asiguratorul a mers pe minus, situație pe care speră să o schimbe în următorii trei ani, odată cu consolidarea afacerilor din România.
„Anul trecut am avut pierdere. E normal. Suntem într-o fază de investiții, investiții în rețeaua de distribuție, în producție, pe partea operațională. Am avut o pierdere de 39 de milioane de lei, pierdere aliniată planului de business pe care l-am trasat la începutul anului”, a adăugat Ciurel.