Podul peste Dunăre, care va uni localitățile Calafat și Vidin, va fi gata abia în luna ianuarie a anului viitor, termenul de finalizare a lucrărilor fiind întârziat de partea bulgară, partea română terminând lucrările de infrastructură în proporție de 95 la sută.
Autoritățile române, împreună cu comisarul european Johannes Hahn, au vizitat, sâmbătă, podul pentru a vedea care este stadiul lucrărilor, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Comisarul european nu s-a declarat un tehnician sau specialist în inginerie, datele despre lucrări fiindu-i puse la dispoziție de autoritățile române, dar s-a bucurat să vadă că și sâmbata, muncitorii lucrau la infrastructura podului.
„Vizitez acest pod pentru că este un simbol, întrucât reuște într-adevăr să unească două popoare ale Europei. Am muncit mulți ani pentru a ajunge la acest nivel al lucrării și sperăm ca la finalul anului să fie edificat și finalizat. Și infrastructura va fi finalizată odată ce podul va putea fi folosit, iar acest lucru ajută la o mai bună colaborare, nu doar între Bulgarie și România, pentru că în toată această regiune, pe o suprafață de 630 de kilometri există un singur pod, iar acum avem altul și sperăm ca în timp să avem mai multe poduri, pentru că este nevoie ca acestea să facă o mai bună legătură între cele două națiuni, pentru a deveni un real suport pentru activitățile de comerț și oportunități pentru ca oamenii să interacționeze nu doar folosind feriboturile”, a declarat comisarul european, Johannes Hahn.
Delegatul Uniunii Europene a fost însoțit de ministrul de Interne, Ioan Rus, de prefectul județului Dolj, Elena Costea, de președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, dar și de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Vasile Preda.
Vasile Preda a declarat că amânările de la un an la altul pot fi puse pe seama constructorilor bulgari.
„Precizez că nu este vina părții române, este vina vecinilor și prietenilor bulgari. Noi am executat infrastructura conexă rutieră în proporție de 95 la sută și în proporție de 88 la sută, infrastructura feroviară. Cea rutieră are 8,7 kilometri, iar cea feroviară 6,2 kilometri. Costurile se ridică la 69 de milioane de euro, fără TVA. Banii sunt din fonduri mixte, buget și fonduri europene”, a declarat Vasile Preda.
El a precizat că termenul de finalizare a podului este ianuarie 2013.
Delegația româno-europeană a vizitat apoi lucrările de pe malul bulgăresc al Dunării, iar comisarul european a mai spus că speră să poată veni și când va fi ceremonia de inaugurare a podului.
Termenul de finalizare inițial era 2010, apoi acesta s-a amânat de la an la an întrucât partea bulgară nu a reușit să finalizeze lucrările.