Prima pagină » Economic » Compania ProTV, afaceri de 67 milioane de dolari la jumătatea anului

Compania ProTV, afaceri de 67 milioane de dolari la jumătatea anului

Compania ProTV, afaceri de 67 milioane de dolari la jumătatea anului
Compania ProTV S.A, liderul pieței de televiziune din România, a raportat pentru prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 67,5 milioane de dolari, cu un profit operațional de 7 milioane de dolari.

Compania ProTV S.A, liderul pieței de televiziune din România, a raportat pentru prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 67,5 milioane de dolari, cu un profit operațional de 7 milioane de dolari, informează Mediafax.

În trimestrul al doilea cifra de afaceri a companiei, care include posturile de televiziune ProTV, Acasa TV, Acasa Gold TV, Procinema, Sport.ro, ProTV Internațional, ProTV Chișinău și MTV România a fost de 36,3 milioane de dolari cu un profit operațional de 5 milioane de dolari.

Rezultatele au fost anunțate miercuri dimineață de către grupul american CME (Central Media European), acționarul companiei.

CME, o companie listată pe piața bursieră americană Nasdaq și care are operațiuni în Europa Centrală și de Est, a raportat o cifră de afaceri de 378 milioane de dolari pentru semestrul întâi, cu un profit operațional (OIBDA) de 61,2 milioane de dolari. În trimestrul al doilea, cifra de afaceri a fost de 211,2 milioane de dolari, iar profitul operațional de 47,1 milioane de dolari.

„Până pe 3 iulie am încheiat complet tranzacția cu acționarii noștri majoritari, Time Warner și Ronald Lauder, care ne-a permis reducerea datoriei companiei cu 185 milioane de dolari. În ciuda unei scăderi cu 7% a pieței de advertising în prima jumătate a anului, veniturile au rămas constante în monedele locale, fiind susținute de creșterea operațiunilor diviziilor Media Pro Entertainment și New Media, unde Voyo a devenit lider pe segmentul subscripției video-on-demand. În a doua parte a anului ne vom concentra în continuare pe reducerea gradului de îndatorare a companiei, menținerea poziției de lider în audiență și cotă de piață, extinderea veniturilor din surse non-advertising și obținerea unui flux de cash pozitiv”, a declarat Adrian Sârbu, președintele și directorul executiv (CEO) al CME.

CME este o companie de media și entertainment integrată, care operează în șase țări din Europa Centrală și de Est, acoperind o populație de 50 de milioane de persoane. CME are operațiuni în Cehia, România, Slovenia, Slovacia, Croația și Bulgaria. România și Cehia sunt principalele piețe ale CME.

CME operează prin trei divizii – broadcasting (canalele de televiziune), conținut prin Media Pro Entertainment și New Media. La jumătatea anului, divizia de televiziune a avut venituri de 329 milioane de dolari, Media Pro Entertainment de 96 milioane de dolari și New Media de 9 milioane de dolari.

Adrian Sârbu, președintele și directorul general al CME este acționar al CME și deține în România mai multe active pe piața media printre care Ziarul Financiar și Mediafax.

Citește și