Prima pagină » Economic » 12 obiceiuri care te fac eficient la locul de muncă

12 obiceiuri care te fac eficient la locul de muncă

12 obiceiuri care te fac eficient la locul de muncă
Angajații care se trezesc devreme și care sunt odihniți sunt mai productivi decât cei care se culcă târziu, conform unui studiu recent publicat de către Asociația Americană de Psihologie.

Angajații care se trezesc devreme și care sunt odihniți sunt mai productivi decât cei care se culcă târziu, conform unui studiu recent publicat de către Asociația Americană de Psihologie, informează Business Insider.

La studiu au participat peste 700 de respondenți, cu vârste cuprinse între 17 și 79 de ani, care au răspuns la întrebări legate de starea lor emoțională, de starea lor de sănătate și de momentul preferat al zilei.

Conform studiului, respondenții care au declarat că se trezesc devreme dimineața sunt mai fericiți și mai sănătoși decât cei care își pierd nopțile.

Profilul angajatului productiv

1. Își face o listă cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească

Mulți dintre respondenți susțin că își fac liste cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească într-o zi. Andrew Jensen, consultant american în domeniul eficienței afacerilor al Sozo Firm, susține că realizarea unui astfel de plan trebuie făcută, cel mai bine, cu o seară înainte. „Unora le place să își facă programul de dimineață, dar atunci ei ar putea să piardă timpul la birou făcând acest lucru”, susține Jensen.

„Ajută să ai un program cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplinești, întocmit în seara precedentă. Te va ajuta, de asemenea, să dormi mai bine”, a mai adăugat el.

2. Se odihnește noaptea

Lipsa odihnei afectează nivelul de concentrare și, prin urmare, productivitatea. Mulți dintre experții în domeniul sănătății îi sfătuiesc pe oameni să doarmă cel puțin opt ore în fiecare noapte.

3. Nu amână alarma telefonului mobil

Poți să întârzii dacă alegi să îți amâni de mai multe ori alarma setată pe telefonul mobil. „Oricine poate să devină o persoană care se trezește devreme dimineața”, este de părere Jensen.

„Orice persoană poate face din dimineață cel mai productiv moment al zilei. Îți setezi alarma un pic mai devreme și te trezești când sună prima oară. Inițial, ar putea fi dificil, dar în cele din urmă vei ajunge într-un punct în care vei dormi șapte până la opt ore pe noapte, te vei trezi cu multă energie și îți vei finaliza sarcinile de acasă înainte să pleci la birou”, a mai explicat consultantul american.

4. Face exerciții fizice

În loc să îți programezi, de exemplu, ora de Pilates, după programul de lucru, poți să o programezi de dimineață.

„Exercițiile fizice îți îmbunătățesc starea de spirit și nivelul de energie”, susține Jensen. „Au existat studii realizate pe angajații care făceau exerciții fizice înainte de programul de lucru sau în timpul unei zile lucrătoare. S-a ajuns la concluzia că angajații pot să își organizeze mai bine timpul și sunt mai atenți”, susține consultantul Sozo Firm. „Tot în urma acelorași studii s-a ajuns la concluzia că acești angajați sunt și mult mai răbdători cu ceilalți colegi”, a mai adăugat Jensen.

5. Are un „ritual de dimineață”

Jensen recomandă realizarea unei rutine de dimineață în afară de cea a exercițiilor fizice, indiferent că aceasta constă în citirea unui ziar sau în navigarea pe internet.

6. Ia micul dejun

Hrana este un factor important care influențează nivelul de concentrare. Micul dejun este important având în vedere faptul că îți reîncarcă bateriile. Încearcă să mănânci ceva ușor și sănătos de dimineață și evită carbohidrații.

7. Ajunge devreme la birou

Dacă nu te-ai angajat recent într-o companie, îți poți da seama cât timp trece până când ajungi la muncă. Alocă o perioadă de timp destul de mare pentru a te asigura că ajungi la ora care trebuie la birou.

8. Discută cu ceilalți angajați sau cu șefii

Se consideră că dacă asociații tăi direcți nu sunt productivi, atunci nici tu nu ești productiv. Angajații buni își setează priorități care se aliniază cu țintele companiei și sunt transparenți în ceea ce privește progresul lor.

9. Rezolvă întâi proiectele mari

Dacă ai un plan al sarcinilor pe care trebuie să le îndeplinești în ziua respectivă realizat cu o seară în urmă, poți să te apuci de lucru imediat ce ai ajuns la birou. Jensen sugerează că este mai bine să începi munca îndeplinind cele mai dificile sarcini. „Nu te ocupa de proiectele insignifiante atunci când ai cea mai mare capacitate de concentrare”, spune el.

10. Evită reuniunile care au loc dimineața

Dacă ai un cuvânt de spus în legătură cu orele la care se desfășoară unele reuniuni, programează-le după-amiaza.

Consultantul american susține, de asemenea, că angajatorii care organizează reuniuni dimineața le pot scădea nivelul de productivitate al salariaților fapt care, în cele din urmă, va afecta compania.

O excepție se poate face de la această regulă în cazul în care întâlnirea în cauză este cea mai importantă sarcină care trebuie să fie îndeplinită în acea zi.

11. Își face timp pentru a răspunde la mesaje

Cei de Sozo Firm își sfătuiesc clienții să nu își verifice adresele de e-mail foarte des pentru că în acest fel pierd timpul dedicat sarcinilor importante. În schimb, ei susțin că este mai bine să îți verifici adresa de e-mail din oră în oră pentru a te asigura că toți clienții și colegii primesc un răspuns prompt din partea ta.

12. Ia o pauză de dimineață

„Ar trebui să îți iei pauze de 10 minute din când în când”, spune consultantul american care consideră, de asemenea, că este bine ca angajații companiilor să acceseze rețele de socializare precum Facebook sau Twitter sau să trimită câteva mesaje.

„Companiile care interzic angajaților să folosească Facebook, să trimită mesaje sau să vorbească la telefon în scop personal pot ieși în pierdere. Aceste practici cresc nivelul de satisfacție al salariaților”, a mai explicat americanul.

Citește și