Prima pagină » Economic » Samsung a rămas lider mondial după vânzările de telefoane în trimestrul al doilea, urmat de Nokia

Samsung a rămas lider mondial după vânzările de telefoane în trimestrul al doilea, urmat de Nokia

Samsung a rămas lider mondial după vânzările de telefoane în trimestrul al doilea, urmat de Nokia
Samsung a vândut 90,43 milioane de telefoane mobile în trimestrul al doilea, cu o cotă de piață de 21,6%, față de 20,7% în primele trei luni ale anului, respectiv 16,3% în perioada corespunzătoare din 2011.

Samsung Electronics și-a apărat în trimestrul al doilea poziția de lider mondial pe piața telefoanelor mobile, reușind să vândă peste 90 de milioane de unități și să-și extindă cota de piață, potrivit datelor prezentate marți de compania de cercetare Gartner

Samsung a vândut 90,43 milioane de telefoane mobile în trimestrul al doilea, cu o cotă de piață de 21,6%, față de 20,7% în primele trei luni ale anului, respectiv 16,3% în perioada corespunzătoare din 2011, potrivit unui raport prezentat marți de Gartner, informează Mediafax.

Rezultatele companiei sud-coreene au fost sprijinite în principal de gama de smartphone-uri Galaxy, cu sistem de operare Android, în special datorită lansării modelului Galaxy S III la începutul acestei veri, notează Gartner.

Compania de cercetare estimează că smartphone-urile reprezintă acum peste jumătate din vânzările de dispozitive mobile ale Samsung, precum laptop-uri sau tablete.

Samsung a preluat în primul trimestru al acestui an poziția de lider mondial în rândul producătorilor de telefoane mobile, după 14 ani de dominație Nokia. În ultimele trei luni ale anului trecut, companai sud-coreeană a devenit cel mai mare producător de smartphone-uri.

Cota de piață a Nokia a urcat la 19,9% în trimestrul al doilea, de la 19,8% în primele trei luni, respectiv 22,8% în aprilie-iunie 2011. Grupul finlandez mizează pe gama de smartphone-uri Lumia, cu sistem de operare Microsoft Windows Phone, pentru a reveni în lupta cu Samsung și Apple pe segmentul premium al pieței.

Cota de piață a Apple, care vinde un singur model de telefon, iPhone, a crescut la 6,9% în trimestrul al doilea, de la 4,6% în perioada corespunzătoare a anului trecut. Totuși, cererea pentru iPhone a scăzut față de primele trei luni ale anului, clienții așteptând lansarea iPhone 5, cel de-al șaselea model al familiei de smartphone-uri, disponibil cel mai probabil din această toamnă.

Vânzările totale de dispozitive mobile au scăzut în trimestrul al doilea cu 2,3% față de perioada similară din 2011, la 419 milioane unități, reflectând condițiile economice dificile și amânarea achizițiilor de către clienții care așteaptă lansări importante de produse în a doua parte a anului.

Piața smartphone-urilor a crescut cu 43% în perioada analizată, la 154 milioane unități. Telefoanele cu sistem de operare Google Android reprezintă 64% din totalul vânzărilor de smartphone-uri, față de 43% acum un an, în timp ce Apple și-a extins amprenta de la 18,2% la 18,8%.

Prezența Microsoft pe piața smartphone-urilor s-a dublat față de trimestrul al doilea din 2011, însă Windows Phone rămâne în continuare în umbra Android și iOS, cu o cotă de piață de numai 2,7%.

Datele Gartner reprezintă numărătoarea livrărilor de telefoane către clienți, nu cantitățile distribuite de producători.

Citește și