Două dintre cele mai mari agenții de turism din lume, TUI și ITS, intenționează să înceteze de anul viitor să mai aducă turiști în România, nemulțumite de lipsa promovării pe piața germană și de imaginea României în străinătate, deteriorată în ultima vreme pe fondul situației politice, informează Mediafax.
„Cele două grupuri intenționează să se retragă pentru că o serie de promisiuni făcute de MDRT în ultimii ani nu au fost încă onorate. Printre altele, s-au promis în toamna anului trecut investiții în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro în următorii doi ani și nu s-a făcut nimic”, au declarat agenției Mediafax surse din turism.
Turoperatorii germani sunt, de asemenea, nemulțumiți de lipsa de predictibilitate din economia românească.
„La problemele cu promovarea se adaugă și situația politică din țară, care erodează imaginea României în străinătate. Pentru a încerca să-i convingă pe turoperatori să nu plece din România, secretarul de stat în MDRT Cristian Bărhălescu se află acum la Berlin, încercând să negocieze cu ei”, au mai spus sursele citate.
Contactat de Mediafax, Bărhălescu a spus că se află la Berlin pentru a discuta nu doar cu TUI, ci cu toți turoperatorii germani.
„Nu am venit să discutăm că se retrag, ci să clarificăm ce plan de bătaie vom avea pentru anul viitor. Ei vor de la noi implicare și pentru asta o să mai avem o discuție”, a spus secretarul de stat.
El a refuzat să comenteze dacă turoperatorii germani sunt mulțumiți de colaborarea cu atutoritățile române.
„Nu pot să vă spun dacă sunt mulțumiți sau nu”, a afirmat el.
Bărhălescu s-a abținut să comenteze șu dacă partea română este mulțumită de colaborarea cu TUI și ITS, care au adus în această vară pe litoral peste 2.000 de turiști germani.
„Nu comentez. Va trebui să facem o evaluare, să vedem statistici. Trebuie să vedem cum privesc ei situația”, a spus Bărhălescu.
În anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul să revină din 2010 în România. Din 2006 grupul german a renunțat să mai aducă turiști în România și a scos din cataloagele sale de promovare stațiunile românești, nemulțumit de condițiile de cazare, prețurile mari practicate de hotelieri, zgomotul și lipsa curățeniei din localități.
ITS operează la rândul său de câțiva ani pe piața românească, iar încă din 2009, în urma discuțiilor cu oficialii MDRT de atunci, reprezentanții companiei de turism s-au declarat nemulțumiți de calitatea serviciilor și de prețurile de pe litoralul românesc.