Reprezentanții Facebook au început, joi, să testeze o nouă modalitate de a introduce publicitate pe rețeaua de socializare, folosind un grup restrâns de utilizatori. Obiectivul lor este acela de a introduce reclamele direct în secțiunea „News Feed” de pe paginile utilizatorilor, informează Daily Mail.
Această modificare, ce le permite pentru prima oară firmelor să interacționeze și cu persoanele care nu le sunt „fani” pe Facebook, ar putea să devină obligatorie pentru toți utilizatorii în cazul în care testul se va dovedi a fi un succes.
Se așteaptă însă ca noile planuri ale reprezentanților Facebook să îi nemulțumească pe utilizatorii care consideră deja că există prea multă publicitate pe această rețea de socializare.
FOTO: Daily Mail
În momentul de față, companiile pot cumpăra publicitate care este afișată doar în partea dreaptă a ecranului atunci când utilizatorii folosesc acest site sau în secțiunea „Sponsored Stories”. Noul sistem le va permite însă firmelor să plătească pentru ca reclamele lor să le apară utilizatorilor direct, fără a mai fi nevoite să îi atragă mai întâi ca „fani” ai propriilor lor pagini.
„Vrem să fim grijulii la modul în care vom introduce reclamele în secțiunea News Feed, așa că avem limite stabilite pentru a asigura că secțiunile oamenilor nu vor fi umplute cu publicitate”, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.
În momentul de față, rețeaua de socializare a lui Mark Zuckerberg are 995 de milioane de utilizatori activi. Cu toate acestea, recent s-a descoperit că peste 83 de milioane ar fi de fapt falși, mai exact 8,7% dintre cei care ar trebuit, în mod normal, să fie activi.
În urma unui studiu realizat recent pe un eșantion de aproape 2.000 de persoane din Marea Britanie care folosesc rețeaua de socializare în cauză, cercetătorii au descoperit că 53% dintre ele consideră deja că numărul reclamelor și al paginilor oficiale destinate diferitelor branduri a devenit agasant.