Prima pagină » Știri » EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Andronescu: E o problemă cu învățământul din mediul rural; 37.000 elevi nu au luat nici 5 la evaluare

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Andronescu: E o problemă cu învățământul din mediul rural; 37.000 elevi nu au luat nici 5 la evaluare

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Andronescu: E o problemă cu învățământul din mediul rural; 37.000 elevi nu au luat nici 5 la evaluare
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, vineri, că există o problemă cu învățământul din mediul rural, în conditiile în care sunt 56.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a care nu au reușit să ia măcar nota 5.00 la examenul de evaluare, dintre aceștia 37.000 fiind din comune și sate.

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, vineri, că există o problemă cu învățământul din mediul rural, în conditiile în care sunt 56.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a care nu au reușit să ia măcar nota 5.00 la examenul de evaluare, dintre aceștia 37.000 fiind din comune și sate.

Potrivit ministrului Educației, care s-a aflat, vineri, la Târgoviște, o cauză a rezultatelor negative este că au fost închise, în ultimii ani, circa 2.000 de școli, cele mai multe din mediul rural, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Multe dintre aceste rezultate sunt datorate și faptului că au fost închise, în ultimii ani, circa 2.000 de școli, majoritatea acestora din mediul rural. Asta înseamnă că școala s-a îndepărtat de domiciliu, nu au fost puse la dispoziția elevilor microbuze și, ca urmare, unui elev care parcurge cinci – șase sau uneori opt kilometri pe jos, dimineață, după-amiază, este greu să îi mai ceri performanță școlară. Acești copii nu au nicio vină că s-au născut în mediul rural.(…)Sunt 56.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a care nu au reușit să ia măcar nota 5 la examenul de evaluare. Dintre aceștia, 37.000 sunt în mediul rural, ceea ce arată cât se poate de limpede că avem o problemă cu învățământul din mediul rural, asupra căruia trebuie să ne orientăm atenția, preocupările și mai ales măsurile de remediere a acestor deficiențe”, a declarat ministrul Ecaterina Andronescu, într-o conferință de presă susținută la Târgoviște.

În conferința de presă susținută, vineri, la Târgoviște, ministrul Ecaterina Andronescu a abordat și problemele învățământului profesional și al liceelor tehnologice, unde există „o mare problemă”.

„Dacă ne-am uita la rezultatele de la bacalaureat și acolo concluzia este surprinzătoare și nemulțumitoare.Și anume școala românească, școala liceală s-a polarizat excesiv. Pe de o parte sunt liceele teoretice, care adună cei mai buni elevi, care promovează examenul de bacalaureat într-o proporție de peste 85% și la polul celălalt se plasează liceele tehnologice, unde promovarea este, în medie, de 25%. De aici, concluzia că avem o mare problemă în ceea ce privește învățământul profesional, cel din liceele tehnologice. De aceea, anul acesta ne vom concentra spre regândirea învățământului tehnologic și la adaptarea lui la cererea pieței muncii”, a mai precizat Ecaterina Andronescu.

Ministrul Ecaterina Andronescu a vizitat, vineri, mai multe unități școlare din Dâmbovița, grădinița și școala Fântânele-Cojasca, grădinița Dâmbovicioara-Braniștea, școala cu clasele I-VIII Cazaci – Nucet, liceul Voinești, grădinița Crețulești – Mătăsaru și la școala Românești-Potlogi, a participat la o ședință cu directori de școli și conducerea Inspectoratului Școlar Județean și s-a întâlnit cu conducerea Universității „Valahia” din Targoviste.

Citește și