CNADNR a primit 23 de oferte pentru construcția autostrăzilor Transilvania și Timișoara-Lugoj

CNADNR a primit 23 de oferte pentru construcția autostrăzilor Transilvania și Timișoara-Lugoj
Publicat: 22/08/2012, 11:35
Actualizat: 31/07/2014, 15:20

Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat miercuri că a primit 10 oferte, din partea unor companii și consorții de companii din România și străinătate, pentru construcția unui segment al autostrăzii Timișoara-Lugoj, iar pentru un tronson din autostrada Transilvania au venit cu oferte 13 firme și asocieri.

Astfel, pentru lucrări de proiectare și execuție la lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj au transmis oferte firmele FCC Construccion și Copisa Constructora Pirenaica și consorțiile Selina SRL – Doprastav as – Sodi Construcții SRL, Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d”Acqua, Max Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL, Impresa Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991, Teloxim Con SRL – Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes, Strabag SRL – Straco Grup SRL, Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras SL și Spedition UMB – Tehnostrade.

Pentru proiectarea și construcția autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăiești, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700 s-au arătat interesate patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori și FCC Construccion) și nouă consorții (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstrucția – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade și Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Pentru ambele licitații proiectele au fost deschise marți.

Ministerul Transporturilor a anunțat, vineri, că oficialii Comisiei Europene au aprobat finanțarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcția autostrăzii Timișoara – Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă, proiect cu o valoare totală de 248,1 milioane euro.

Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare, de 248,1 milioane euro, cofinanțarea de la Uniunea Europeană prin contribuția nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezintă fonduri de la bugetul de stat.

Proiectul vizează proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi, de două benzi pe sens, între Timișoara și Lugoj, în lungime de 25,6 km, și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostrada în lungime de 9,5 km.

Proiectul prevede construcția a 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere și trei zone de parcare și servicii.
Prin construcția autostrăzii Timișoara – Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara se estimează o reducere a timpului de călătorie la 18,3 minute și o creștere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.

Celălalt proiect pentru care au fost primite oferte a fost scos la licitație în ianuarie, cu o valoare estimată cuprinsă între 316,7 milioane lei și 348,3 milioane lei, fără TVA. Ofertele ar fi trebuit să fie deschise în martie, iar termenul pentru finalizarea contractului, finanțat de la bugetul de stat, a fost stabilit la șase ani de la data atribuirii.

Proiectul autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș, 415 kilometri) a început în 2004, dar constructorul, compania americană Bechtel, a finalizat doar 52 de kilometri.

În 2011 Guvernul a decis ca Bechtel să construiască doar tronsoanele deja începute, reprezentând 118 kilometri, iar restul sectoarelor să fie scoase la licitație.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Medvedev îl amenință pe Trump să nu intervină în războiul din Ucraina, dacă va câștiga...
Aris Eram a lăsat-o în urmă pe câştigătoarea de la America Express. Mezinul Andreei Esca...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Un bucureștean reclamă că are nevoie de reconstrucția penisului după ce a apelat la un...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
O femeie de 102 ani care nu are riduri aproape deloc și-a dezvăluit secretele. Folosește...
Bianca Drăguşanu şi Gabi Bădălău, mai fericiţi ca niciodată alături de copii. La ceas de...
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
Ultimele sondaje înainte de alegerile din SUA. Cine va câștiga: Kamala Harris sau Donald Trump?
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Cutremur în această dimineață în România! Ce magnitudine a avut și unde s-a produs
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
Alegerile prezidenţiale din Republica Moldova. Maia Sandu a câştigat al doilea mandat de preşedinte /...
Minune a INGINERIEI! Cum a rezistat acest material atât de mult timp?
Statul îi ia casa lui Klaus Iohannis. Ce lovitură i se pregătește președintelui României
Ardei și dulci, și acrișori. Rețeta care trece peste prejudecățile din bucătărie  
S-a costumat în Barbie, cu formele la vedere, și mulți au confundat-o cu Bianca Drăgușanu....
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
De ce refuză să își urmeze pasiunea băiatul Oanei Ioniță? Ce spune aceasta despre perioada...
Horoscop zilnic, 5 noiembrie 2024: Fecioarele dau dovadă de luciditate extremă și vor acționa cu...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol