RePatriot, cu susținerea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Departamentului pentru Românii de Pretutindeni și Administrației Prezidențiale, a lansat proiectul RePatriot Turism, o acțiune comună de sprijin și promovare a turismului de incoming românesc. Astfel, inițiatorii cheamă românii de pretutindeni ca împreună să pună umărul la relansarea turismului românesc post pandemie, prin acțiuni concrete de promovare a României și atragerea turiștilor străini în țară.
“Este foarte important să ne promovăm online și offline, dar nu uitați că Diaspora este mult mai numeroasă și motivată, astfel cei 5.000.000 de români din afara granițelor pot face mult mai mult decât toți ceilalți la un loc. Am identificat deja ambasadori în rândul acestora și vom continua acțiunea de creștere accelerată a lor, astfel să creăm noi comunități. Toți cei care vor promova și vor aduce turiști străini în România vor fi răsplătiți printr-o recunoaștere specială, dar și prin instrumente specifice. Suntem convinși că prin această inițiativă putem aduce 2 milioane de turiști în România anul viitor: 1 milion de români și 1 milion de turiști străini”, a spus un promotor al turismului românesc, Dragoș Anastasiu, în cadrul unei conferințe de presă susținute joi.
În plus, inițiativa își propune să identifice lideri care să creeze minim 5 comunități RePatriot Turism în principalele țări în care sunt cei mai mulți români plecați. Astfel de comunități deja au început să se contureze în Israel, Germania, Statele Unite ale Americii. Alături de multe alte acțiuni, grupul va încuraja românii din afara granițelor să participe activ și să promoveze masiv România, în special străinilor.
Pe lângă diplome, premii și insigne onorifice pentru ambasadorii RePatriot din Diaspora, Marius Bostan a lansat o provocare către toată comunitatea patronilor în turism: recompensarea românilor implicați în promovarea turismului prin oferirea unor beneficii reale, cum ar fi sejururi cu reduceri speciale sau chiar gratuități pentru cei mai activi dintre ei.
Provocarea a fost deja acceptată de Dragoș Anastasiu, Emil Munteanu și de Călin Ile, Președintele Federației Industriei Hoteliere din România, care vor transmite această provocare către întreaga comunitate a antreprenorilor din turism.
“Când se vor ridica barierele să fim pregătiți să acționăm decisiv! Deja să avem turiști care se vor îndreapta spre România. Astfel, prin resursele noastre, prin voluntariat, prin companiile și activitățile noastre, prin locurile de muncă noi create, dăm consistență afișării steagul României. În fiecare zi vom oferi sprijin românilor de pretutindeni prin propriile resurse la nivel privat și membrii noștrii dovedesc un patriotism real. Românii din străinătate și frații noștri basarabeni aduc bunăstare României, iar dacă țara se dezvoltă avem de câștigat cu toții, familiile și urmașii noștri, întărind România pentru încă 100 de ani”, a declarat omul de afaceri Marius Bostan.
Reprezentații grupului au subliniat că de ani de zile se vorbește despre marele potențial al turismului românesc, se admiră frumusețile naturale, dar ne mirăm că nu ne atingem acest potențial și avem mult prea puțini turiști străini în România.
S-a afirmat la conferința de presă de joi că ar fi mai eficient dacă fiecare român din Diaspora ar atrage către România un străin pe an, am avea astfel un surplus de cel puțin 5 milioane de turiști.
“Brandul de țară se construiește zi de zi de către fiecare român! Nu e doar treaba instituțiilor ci a noastră, a tuturor, prin tot ce facem, ce gândim și ce spunem despre România, adică despre noi înșine. Fiecare român e un Ambasador și mă bucur ca vă propuneți să creați o comunitate echipată cu toate cele necesare promovării turismului românesc”, a declarat Sandra Pralong, Consilier de Stat la Administraţia Prezidenţială, Departamentul pentru Relația cu Românii din afara Granițelor.
“Extraordinar proiectul RePatriot și ar fi de mare ajutor dacă vom reuși să ridicăm și barierele de acordare a vizelor turistice. Voi sprijini la nivel parlamentar inițiativele de îmbunătățire a cadrului legal necesar pentru o conectare cât mai bună a românilor de pretutindeni cu țara”, a declarat senatorul Viorel Badea, Președintele Comisiei Românilor de Pretutindeni
A fost remarcată importanța participării la târguri, chiar și on-line, cu sprijinul atașaților economici ai României în străinătate care ar fi bine să aibă indicatori de performanță pentru atragerea de investiții și turism.
În general, toată conferința de presă de joi a fost un apel la implicarea personală, făcut cu încredere atât de mediul de afaceri, cât și de reprezentanții administrației.
“Cred cu tărie că acum este momentul să lansăm acest parteneriat public-privat. Diaspora a avut și are un rol important în promovarea României și avem în un plan o acțiune imediată de lucru cu atașații economici: evaluăm redeschiderea birourilor de promovare a turismului românesc în străinătate. Împreună cu Diaspora vom promova România și înțeleg asta foarte bine, după peste 20 de ani petrecuți în Elveția”, a declarat Răzvan Pîrjol, Secretar de Stat la Ministerul Economiei.
Obiectivele inițiativei RePatriot Turism pentru anul viitor sunt mai mult decât optimiste. Inițiatorii cred că Diaspora poate aduce minim 1 milion de turiști străini în România. Acum se lucrează continuu pentru conectarea agențiilor de turism și a antreprenorilor, pentru identificarea și crearea produselor de turism românești și promovarea acestora în Diaspora.
“Lansăm o provocare și către presa românească din Diaspora: Haideți să promovăm acest proiect către românii din toată lumea! Dacă fiecare trust de presă românesc transmite 100 de cuvinte frumoase despre România, vom avea milioane de cuvinte transmise către românii plecați! În plus, echipa Repatriot Turism, împreună cu asociațiile din domeniu, invită în perioada următoare presa românească din Diaspora într-un trip – Delta Dunării, Muntenia, Bucovina și Transilvania. Astfel, vom avea ocazia să ne cunoaștem și să transformăm ideile în acțiuni concrete de promovare a turismului românesc!”, a spus Emil Munteanu, Co-fondator ATRA Doftana.
Toți românii care vor să se implice în inițiativa lansată astăzi sunt așteptați să transmită mesajele lor la [email protected] și sunt invitați să promoveze mesajele #RePatriotTurism pe rețelele sociale. Înregistrarea conferinței de presă se poate vedea pe pagina de Facebook RePatriot, aici – https://fb.watch/2hH5Ck8nbA/.
RePatriot este o comunitate constituită ca o platformă de inspirație, acțiune, consiliere și informație care își propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară. RePatriot este un Proiect al Romanian Business Leaders – RBL lansat în anul 2015. Mai multe pe www.repatriot.ro.
RePatriot Turism este o inițiativă care își propune promovarea României ca destinație turistică pe piața internațională și creșterea turismului de incoming cu ajutorul românilor de pretutindeni. https://repatriot.ro/turism/
Fundația RBL este o organizație non-partizană, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de afaceri privat. Mai multe pe www.rbls.ro.