Ministrul Transpoturilor, Sorin Grindeanu, face un bilanţ al mandatului în 2024, arătând că a fost un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport. Ministrul mai arată că în 2025 trebuie să deschidem circulaţia pe mai mult de 200 km, iar de la Craiova la Constanţa se va circula direct pe drum de mare viteză. Şi Asociaţia Pro Infrastructură a facut, marţi, o retrospectivă rutieră pentru 2024 şi afirmă că, sub presiunea alegerilor, ”anul acesta s-au aliniat toate planetele”.
2024, un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport din România: a fost deschisă circulaţia pe 197 km de drum de mare viteză (autostradă şi drum expres). Din aceştia: 100 km din A7. Tot pentru prima dată a fost asigurată conexiunea dintre A7 şi A3; am conectat Autostrada de Centură a Capitalei A0 cu A2; primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 ds ani- dintr-o serie de 189 de trenuri noi- a fost pus în circulaţie; Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara are primul terminal Schengen modern”, scrie ministrul Transporturilor într-o postare pe Facebook.
Ce aduce 2025
”Trebuie să deschidem circulaţia pe mai mult de 200 km de infrastructură rutieră de mare viteză. De la Craiova la Constanţa se va circula direct pe drum de mare viteză (DEx12-A1-A0-A2). La fel şi de la Bacău la Bucureşti (A7-A3 -A0). Noi trenuri electrice urmează să intre în circulaţie”, mai spune Grindeanu.
Şi Asociaţia Pro Infrastructură a facut, marţi, o retrospectivă rutieră pentru 2024 şi afirmă că, sub presiunea alegerilor, ”anul acesta s-au aliniat toate planetele” şi s-au realizat mai multe proiecte.
”Sub presiunea alegerilor, anul acesta s-au aliniat toate planetele. Ne uităm la un neverosimil record absolut: 194,77 km inauguraţi în 2024 şi un total de 1269,87 km de autostradă şi drum expres aflaţi în exploatare. Cei mai mulţi constructori s-au mobilizat şi au lucrat pe caiet de sute de milioane de euro. Banii s-au terminat în septembrie, ministrul Grindeanu făcând rost doar de vreo 115 milioane euro la rectificarea bugetară din toamnă. Vremea teribil de secetoasă din perioada iunie-octombrie a permis ca şantierele să fie deschise 24/24, unde s-a dorit. Şi autorităţile merită câte o bilă albă pe ici pe colo, chiar dacă au în continuare prea multe negre”, a transmis, marţi, Asociaţia Pro Infrastructură, într-un mesaj pe Facebook.