A fost contractat un nou segment din drumul expres Craiova-Pitești. Cât costă 18 kilometri de șosea rapidă
A fost desemnat câștigătorul contractului pentru finalizarea lucrărilor pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Este vorba1de un segmentul de 17,7 km, dintre Craiova și Robănești. Costul lucrărilor sunt estimate la aproximativ 440 de milioane de lei plus TVA. Drumul va fi construit de o asociație româno-turcă, care are ca termen de finalizare un an și jumătate, dacă licitațația nu va fi blocată de contestații. Asocierea de constructori români și turci va avea la dispoziție 439,29 milioane de lei, fără TVA, și 18 luni pentru a finaliza lucrările, după semnarea contractului.
Finanțarea lucrărilor între Craiova și Robănești este asigurată din Fonduri Europene nerambursabile, iar procedurile pentru semnarea contractului vor putea fi demarate peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații, postează ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook. Contractul precedent a fost reziliat la sfârșitul anului trecut, după ce constructorul italian nu a mai fost capabil să continue lucrările.
Autostrada Ford prinde viteză
Din 2022 se circulă pe Drumul Expres DEx 12 de la Robănești la Slatina (lotul 2), pe aproape 40 de kilometri, iar alți 32 de kilometri ar putea fi deschiși traficului până la finalul anului 2023.
Anul acesta se va circula și pe lotul 3 din Autostrada Ford, de la Slatina la Colonești, singura problemă existând la nodul de descărcare în drumul național pentru a putea fi folosiți toți cei 32 de kilometri.
”Estimăm împreună cu antreprenorul să se circule pe lotul 3 și se discută acum o descărcare provizorie în zona Colonești, în așa fel încât, din cei 32 de kilometri, să folosim și cei 14 kilometri de drum, deci o discuție și tehnică. Aici, specialiștii trebuie să ne spună, pentru că o descărcare provizorie în drumul național existent care nu este făcută la capacități de preluare a traficului așa cum trebuie. Am estimat la 12-14 minute acel drum făcut pe drumul național, s-ar scurta cu câteva minute pe drumul expres.
Dar dacă nodul de descărcare între drumul expres – care este unul provizoriu, nu a fost proiectat inițial – nu este făcut la capacitate, în așa fel încât să preia foarte ușor traficul din drumul național și din drumul expres, există posibilitatea să pierzi cele câteva minute în acea intersecție. Așa că, așteptăm o analiză care să ne arate că, dacă facem această descărcare provizorie, ajută, nu încurcă sau nu anulează practic acei 14 km de drum expres”, a explicat Ionel Scrioșteanu.