A fost VOTAT Biroul Permanent al Senatului. Care sunt atribuțiile și ce senatori au fost aleși

Publicat: 21 12. 2024, 16:43

După ce noii parlamentari ai României au depus jurământul, a fost votat și Biroul Permanent al Senatului României. Biroul Permanent este compus din preşedintele Senatului, care este şi preşedintele Biroului permanent, patru vicepreşedinţi, patru secretari şi patru chestori, apartenenţa politică a membrilor biroului reflectând configuraţia politică a Senatului rezultată din alegeri.

Biroul Permanent al Senatului este format din vicepreşedinţii Robert Cazanciuc (PSD), Paul Stănescu (PSD), Laurenţiu Plăeşu (AUR), Mircea Abrudean (PNL), secretari: Doina Teodorovici (PSD), Niculina Stelea (AUR), Vasile Blaga (PNL), Cristian Ghinea (USR), chestori: Marius Dunca (PSD), Narcis Mircescu (USR), Ninel Peia (S.O.S. România), Novak Levente (UDMR), notează Agerpres.

  • Preşedintele Biroului Permanent al Senatului este ales pe durata mandatului Senatului, iar ceilalţi membri ai Biroului permanent sunt aleşi la începutul fiecărei sesiuni ordinare.
  • Biroul Permanent se convoacă din oficiu de către preşedintele Senatului sau la solicitarea a cel puţin cinci dintre ceilalţi membri ai săi, a unui grup parlamentar sau a cel puţin şapte senatori independenţi. Convocarea trebuie însoţită de o propunere de ordine de zi şi, eventual, de o propunere privind invitarea altor persoane la anumite puncte de pe ordinea de zi.
  • Biroul Permanent invită la lucrările sale liderii grupurilor parlamentare, preşedinţii comisiilor parlamentare sau alte persoane, ori de câte ori consideră necesar.

Preşedintele Senatului convoacă Senatul în sesiuni ordinare şi extraordinare, conduce lucrările Senatului şi ale Biroului permanent, reprezintă Senatul în relaţiile interne şi externe, reprezintă Senatul în relaţiile cu Preşedintele României, Camera Deputaţilor, Guvernul şi Curtea Constituţională şi asigură interimatul funcţiei de Preşedinte al României în condiţiile în care această funcţie devine vacantă.

Biroul permanent al Senatului are următoarele atribuţii:

  • propune datele de începere şi de terminare ale fiecărei sesiuni
  • cere preşedintelui Senatului convocarea în sesiune extraordinară
  • propune înscrierea pe ordinea de zi a aprobării Regulamentului Senatului sau a modificărilor acestuia
  • pregăteşte şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor Senatului
  • primeşte proiectele de lege sau propunerile legislative.

Ce atribuții au vicepreședinții Senatului, secretarii și chestorii

Vicepreşedinţii Senatului îndeplinesc, în ordinea stabilită de Biroul permanent, unele atribuţii ale preşedintelui, la solicitarea sau în absenţa acestuia.

Secretarii îl asistă pe preşedinte în conducerea lucrărilor Senatului, întocmesc lista înscrierilor la cuvânt, prezintă preşedintelui propunerile, amendamentele şi orice comunicări adresate Senatului, efectuează apelul nominal şi consemnează rezultatul votului, ţin evidenţa hotărârilor adoptate şi veghează la întocmirea stenogramelor.

Chestorii verifică modul de gestionare a patrimoniului Senatului, exercită controlul financiar, prezintă Senatului proiectul de buget şi încheierea exerciţiului bugetar anual, asigură menţinerea ordinii în sediul instituţiei.


Citește și:

Paul Stănescu anunță că noul guvern va fi condus de Marcel Ciolacu: „Da, va fi premier”

Ministrul Energiei a semnat 62 de contracte pentru parcuri solare. Valoarea totală – 128,47 milioane lei

Cristian Pistol (CNAIR): „Luni, 23 decembrie, deschidem CIRCULAȚIA pe încă 21 km din A7”

Ce impact au avut rachetele ATACMS și Storm Shadow, la o lună după ce Kievul a primit undă verde pentru a lovi ȚINTE în interiorul Rusiei

Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energiei: „Trebuie să dezvoltăm o INDUSTRIE care să furnizeze echipamentele necesare tranziției la energia verde”