SIRAR, softul care permite gestionarea tuturor litigiilor instituțiilor și monitorizarea obligațiilor ce revin acestora în implementarea măsurilor și recomandărilor stabilite în urma activităților de control, este deja folosit de primării și consilii județene din țară.
Din ce în ce mai multe mai multe instituții publice din România au căutat soluții pentru a simplifica procedurile interne și pentru a gestiona cu ușurință – mai rapid și mai eficient – interacțiunea cu alte instituții ale statului sau cu cetățenii.
Una dintre soluțiile cele mai căutate și mai folosite – în momentul de față – de către autoritățile publice locale și centrale din România, este programul SIRAR. Mai multe instituții publice din România au apelat deja la acest soft și îl folosesc, printre care Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Primăria Municipiului Cluj-Napoca, Primăria Sectorului 4, Consiliul Județean Maramureș și Administrația Fondului pentru Mediu.
“Aplicația este o premieră pentru România, fiind practică și eficientă, cu funcționalități și avantaje multiple, care permit ordonatorului de credite să economisească timp și resurse în gestionarea unor probleme administrative.
În elaborarea și dezvoltarea funcționalităților aplicației s-a ținut cont de experiența mai multor ordonatori de credite, care au ajuns în situația de a fi sancționați pentru faptul că nu au pus în aplicare deciziile controalelor interne și externe sau în situația de a rata sau a nu putea monitoriza termenele impuse de instanțele de judecată datorat unui număr mare de dosare”, transmit membrii echipei SIRAR.
Softul SIRAR facilitează, în primul rând, gestionarea tuturor litigiilor instituției, punând la dispoziția clienților o multitudine de instrumente de lucru, utilizatorii având posibilitatea de a accesa un tabel ce conține toate informațiile necesare despre fiecare dosar în parte, de a încărca acte procedurale și documente din cadrul dosarului, dar și multe alte opțiuni create pentru a oferi sprijin personalului administrativ.
Softul transmite utilizatorilor notificări cu privire la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată, informație furnizată în timp real de pe site-ul portal.just.ro (cu 90, 60, 30, 20, 15, 10, 5, 3 și 1 zi(le) înainte de termenul de judecată). Totodată, acesta transmite soluțiile pe scurt pentru fiecare termen de judecată în parte și dispozitivul sentinței, la termenul final de judecată, în mod automat, pe e-mail, notează stiripesurse.ro.
În al doilea rând, softul SIRAR permite monitorizarea la termen a obligațiilor ce revin instituțiilor publice în implementarea măsurilor și recomandărilor stabilite în urma activităților de control efectuate de către toate instituțiile cu competențe de control – Curtea de Conturi, Auditul Intern, ITM, ISC, ISU, Garda de Mediu, DSP, etc.
Softul transmite utilizatorilor notificări prin e-mail atât cu privire la acțiunile întreprinse în monitorizarea recomandărilor/măsurilor cât și cu privire la termenele de implementare ale acestora (cu 90, 60, 30, 20, 15, 10, 5, 3 și 1 zi(le)înainte de termenul de implementare).
De asemenea, prin utilizarea softului SIRAR, clienții vor avea acces și la facilități precum posibilitatea de stocare a documentelor instituției în arhiva electronică din cadrul aplicației, oportunitatea de a accesa biblioteca legislativă înglobată în soft, acordarea asistenței tehnice 24/7, prin intermediul modulului de chat inserat în aplicație și, nu în ultimul rând, informarea privind începerea misiunii de audit desfășurată de Curtea de Conturi, cu 60 și 30 de zile înainte de demararea controlului.
Se poate observa că toate funcționalitățile acestei aplicații au fost create și îmbunătățite pentru a eficientiza activitatea din instituțiile publice și pentru a elimina unul dintre cele mai mare obstacole care împiedică buna funcționare a entităților publice, respectiv birocrația.