AACR a suspendat autorizarea internă a unui angajat TAROM, după ce și-a înnoit licența tehnică doar parțial. Impactul asupra siguranței zborurilor

Publicat: 08 10. 2024, 14:04

Un mesaj venit „pe surse” din interiorul TAROM descria o situație aproape catastrofală a flotei operatorului aerian național, după ce un angajat fără licență tehnică adecvată ar fi avizat lucrări pentru compania de stat, care ar fi dus la blocarea la sol a avioanelor respective. La solicitarea Gândul, oficialii TAROM și ai Autorității Aeronautice Civile Române (AACR) au confirmat acțiunea de audit și au detaliat măsurile dispuse după ce au descoperit, într-adevăr, că un angajat și-a reînnoit doar parțial licența.

„Tarom may day May Day! În acest moment Tarom are în față un scandal imens cauzat de faptul că un angajat fără licență tehnică pentru partea electrică și aparatură de bord a semnat lucrări atât pentru companie cât și pentru alte companii. Această înseamnă că toată aparatură verificată de acesta se reîntoarce la control și avioanele respective sunt blocate la sol. Autoritatea Aeronautică Civilă Română AACR a suspendat toată zona Tarom legată de componente. INCREDIBIL dar ADEVĂRAT!”, arăta un mesaj venit „pe surse”, luni, din interiorul TAROM.

Pentru o informare corectă, Gândul a solicitat oficial poziția TAROM și a Autorității Aeronautice Civile Române (AACR).

„La data de 4 octombrie 2024, cu ocazia auditului efectuat de către inspectorii aeronautici din cadrul Autorității Aeronautice Civile Române la TAROM, s-a constatat faptul că unul dintre angajații companiei aeriene își reînnoise licența la termenul prevăzut însă doar parțial, mai exact doar pe componente hidraulice, nu și pe alte două categorii deținute anterior. Având în vedere situația, TAROM a colaborat cu specialiștii AACR, astfel că, autorizarea internă a angajatului companiei aeriene a fost suspendată”, a declarat director general al AACR, Nicolae Stoica, marți, la solicitarea transmisă de Gândul.

Acest demers a fost confirmat pentru Gândul de reprezentanții operatorului național.

„Subliniem faptul că activitatea desfășurată de acest angajat nu are un impact asupra siguranței zborurilor sau stării tehnice a aeronavelor TAROM și nu influențează programul de zbor. Totodată, subliniem că procesul de autorizare internă pentru activitățile tehnice este unul periodic, prin care toți angajații companiei cu astfel de atribuții trec conform normelor și reglementărilor aplicabile”, au transmis reprezentanții companiei, marți, la solicitarea Gândul.

Din informațiile Gândul, angajatul respectiv nu a fost concediat, ci doar nu mai este implicat în verificarea componentelor, conform licențierii.

Câte avioane deține TAROM

Operatorul aerian de stat deține în prezent o flotă de 18 aeronave și are în portofoliu 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share.

Dintre cele 18, 14 sunt în utilizarea curent, iar patru Airbus 318 ies din flotă până la finalul anului, după ce au fost vândute către o companie din Marea Britanie.

TAROM este compania naţională de transporturi aeriene a României, o societate comercială cu capital majoritar de stat, având că obiect principal de activitate transporturi aeriene după grafic, interne şi internaţionale, de călători, bagaje, mărfuri şi poştă, prin curse regulate şi charter.

Capitalul social al companiei TAROM este împărțit astfel:

  • 97,2476% din acţiuni sunt deţinute de statul român, reprezentat prin Ministerul Transporturilor;
  • 0,0833% din acţiuni sunt deţinute de Societatea de Investiții Financiare „Muntenia” SA;
  • 1,2281% din acțiuni sunt deținute de Regia Autonomă „Administrația Româna a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA RA;
  • 1,4410% din acțiuni sunt deținute de Compania Națională „Aeroporturi București” S.A.

Sursa foto: Gândul  Alexandra Pandrea – caracter ilustrativ

CITEȘTE ȘI:

Românii afectați de cursele anulate de TAROM încep să își ceară drepturile. Câți bani pot primi, în funcție de locul și zile în care au rămas blocați

Sindicatele și șefii TAROM au semnat noul contract colectiv de muncă. „Angajații vor avea venituri decente”. Cu cât cresc salariile