Uniunea Europeană discută o nouă directivă privind permisul de conducere, care ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul lunii martie 2024.
Actualul proiect legislativ prevede restricții, în special pentru șoferii începători și vârstnici.
Noii șoferi trebuie să se aștepte la reguli mai stricte pentru permisul de conducere, deoarece contribuie mai frecvent la accidentele de circulație.
În timpul perioadei de probă de 2 ani, consumul de alcool și conducerea vehiculelor sunt absolut interzise.
Dacă depășiți limita de viteză prea des, vă va fi confiscat și permisul de conducere, fără echivoc.
UE dorește să implementeze noi reglementări care ar restricționa semnificativ accesul șoferilor noi.
Strategia vizează reducerea la zero a numărului de persoane grav rănite și ucise în urma accidentelor rutiere, după cum explică Consiliul German pentru Siguranța Rutieră.
Potrivit Destasis (Oficiul Federal de Statistică), 2.788 de persoane au murit în accidente de circulație numai în Germania în 2022. Numărul răniților a fost de 361.134 de persoane.
UE îi vizează mai ales pe cei cu risc de accidente cu potențial ridicat. Astfel, permisele auto ale seniorilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.
Nici șoferii începători nu sunt scutiți de reglementările mai drastice. Printre altele, se vorbește despre o limită specială de viteză în afara orașului: șoferii începători, spre exemplu, au voie să circule doar cu maximum 90 km/h pe autostrăzi. De asemenea, Codul Rutier ar putea impune o interdicție de conducere pe timp de noapte.
Potrivit proiectului, „țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 AM”, se arată în proiect.
Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.
Comisia vrea să introducă un nou permis de conducere clasa B+, pentru mașinile grele de la 1,8 tone. Șoferii care vor să conducă SUV-uri sau mașini electrice, care sunt adesea mai grele decât alte mașini, trebuie să obțină un permis de conducere suplimentar, iar acest lucru ar urma să fie posibil doar de la vârsta de 21 de ani, scrie ziarulromanesc.de.