Acuzații de abuz și hărțuire sexuală la Teatrul de Balet din Constanța: „M-am trezit lovit, izbit cu spatele de masa de machiaj”. Cum se apără conducerea teatrului
Acuzații grave la Teatrul Național de Operă și Balet Oleg Danovski din Constanța. Mai mulți artiști și foști angajați susțin că au fost umiliți, certați, loviți și hărțuiți sexual chiar de prim-balerinul instituției.
Soția sa, director în cadrul instituției, spune că acuzațiile trebuie probate în instanță. Corpul de control al Ministerului Culturii face verificări la Teatrul de Operă și Balet după ce artiștii au trimis un memoriu.
Printre acuzațiile atiștilor se numără loviri, hărțuire sexuală, jigniri.
Una dintre balerinele care a demisionat din aceste cauze a venit la Constanţa pentru a declara în faţa reprezentanţilor Ministerului Culturii ceea ce se întâmplă. Din declaraţia ei reiese că în anul 2019 a plecat din Teatru deoarece „am fost umilită şi ameninţată (…) dacă nu fac poziţia 69, mă umileşte în continuare”, potrivit adevarul.ro.
Aceasta contină:
„A fost un șoc pentru mine având 18 ani, primul meu contract nu am rectionat am zis bun poate se liniștesc lucrurile. După ce nu am cedat, lucrurile au devenit din ce în e mai rău, să mă scoată din spectacole. mi-a spus în fața tuturor «dacă nu erai atât de grasă vaca dracu aș fi putut să te pun în costum să dansezi»”, a dezvăluit balerină Ana Van Hallen pentru Realitatea Plus.
„M-am trezit lovit, izbit cu spatele de masa de machiaj, motivul fiind că i-am stricat spectacolul că am purtat masca sanitară în timpul spectacolului dumnealui”, a precizat Ștefan Răuț, balerin.
„Tot timpul a fost agresiv verbal, fizic. Și eu am fost chemată la el acasă, i-am refuzat aceste avansuri. În sala de balet mi-a spus să ies afară, m-a luat de mână, m-a azvârlit afară, m-a împins de piept …atunci m-am speriat și l-am împins. Vreau să zic că nimeni din sală nu a sărit. Tuturor le este frică”, a conchis balerina Petronela Serea.
Cel învinuit de toate aceste lucuriri revoltătoare este chiar prim-balerinul și coregraful Horațiu Cherecheș. Iar problemele de comportament ar fi început când soția acestuia, Monica Cherecheș, a devenit director în instituția de cultură.
Din cauza tensiunilor și a avansurilor, mulți au cedat și au renunțat să lucreze în teatru. Printre aceștia, chiar și colaboratori din străinătate.
Cum se apără conducerea teatrului
De cealaltă parte, coregraful și soția sa, director în cadrul instituției, susțin că acuzațiile nu sunt adevărate și trebuie demonstrate în instanță.
„Acuzațiile care mi se aduc mie sunt foarte ușor de demontat. Nu există comportanent agresiv în sala de balet. Nu există așa ceva”, a declarat Monica Cherecheș, directoarea Companiei de Balet.
„Este incredibil ce se întâmplă. O campanie continuă de denigrare a conducerii Teatrului și în special a mea. Îmi rezerv dreptul ca la momentul potrivit să îi acționez în judecată pe toți aceia care mi-au adus grave prejudicii de imagine prin proferarea în spațiul public a unor acuze nedrepte și mincinoase.”, a spus și coregraful Horațiu Cherecheș pentru G4media.
Corpul de control al Ministerului Culturii a făcut deja verificări la Teatrul de balet din Constanța. Între timp, și reprezentanții Inspecției Muncii s-au autosesizat și vor face verificări cu privire la aceste acuzații grave din partea balerinilor la adresa conducerii.