Adio, mașini electrice. Apar autoturismele care merg pe ulei vegetal, deoarece o companie germană testează noi combustibili pentru mașini.
Astfel, Bosch Engineering, o companie specializată în dezvoltarea tehnologiilor de mobilitate, testează un nou combustibil denumit ulei vegetal hidrotratat. Pentru test, două camioane fac o călătorie zilnică către uzina Aranjuez și depozitul din Madrid, ambele de la Bosch. Combustibilul este un pas preliminar pentru a se ajunge la hidrogen, pe care compania pariază și dorește să participle la producția și la comercializarea acestuia. Este vorba despre un combustibil fabricat din materii prime și un process 100% regenerabil, cu zero emisii de gaze cu efect de seră.
Astfel, în acord cu compania Ligier Automotive, organizație dedicată proiectării de noi tehnologii de mobilitate, Bosch va lansa la final de 2024 un motor cu hidrogen, pentru a fi amplasat în mașini multi-gamă și tradiționale. Ambele companii lucrează la acest design de aproape zece ani. Mașina nu este altceva deât o variant a motorului conventional cu ardere internă, însă adaptată noului combustibil, finalizând un proces început în 2015. Motorul este durabil, ecologic și fără emisii de CO2, întrucât produsele sale secundare sunt aburul fr apă împreună cu căldura.
De cealaltă parte, este perfect pentru utilizare în modelele sport și autoturisme, cât și pentru vehicule grele. Utiliajul este format dintr-un bloc de tip 3.0 biturbo cu un sistem de injecție de combustibil transformat pentru hidrogen care dezvoltă o putere de 563 CP împreună cu un cuplu de 650 Nm. Mașinile care funcționează cu acest combustibil au așa-zisa „celula cu hidrogen”: din combinarea hidrogenului cu oxigenul, generează electricitatea care face motorul să funcționeze. De asemenea, gazul este stocat la presiune mare în rezervorul vehiculului.
La ora actuală, Bosh lucrează la dezvoltarea unei componente care, plasată într-o mașină care funcționează cu aces tgaz, transformă hidrogenul direct în energie care conduce mașina. Dar fără a avea transformarea prealabilă în energie electrică, astfel încât această ultimă tehnologie să devină învechită. Totodată, compania creează și dezvoltă tehnologie pentru fabricarea hidrogenului verde, produs prin electroliză. Pentru asta se caută o tehnică mai ieftină pentru a o realiza.
Astfel, compania riscă totul cu acest combustibil. Asta pentru că, potrivit estimărilor, până în 2030 toate mașinile noi vor fi electrice sau pe hidrogen. Vânzările estimate sunt de peste 5.000 de milioane de euro. Chiar și așa, suma de bani ar putea fi irosită deoarece viitorul vehiculelor care utilizează acest gaz depinde de creșterea stațiilor de realimentare.
În Spania, spre exemplu, acestea sunt foarte rare: sunt doar șapte pe tot teritoriul, în prezent. Prin urmare, Germania uită de mașinile electrice și pariază pe hidrogen ca și combustibil pentru mobilitatea sa în 2030.
sursa foto: ecoticias
CITEȘTE ȘI: