Prima pagină » Actualitate » Biletul STB ar putea ajunge la 3 lei pe oră. Dispare călătoria de 1,3 lei. Anunțul făcut de șeful societății de transport

Biletul STB ar putea ajunge la 3 lei pe oră. Dispare călătoria de 1,3 lei. Anunțul făcut de șeful societății de transport

Biletul STB ar putea ajunge la 3 lei pe oră. Dispare călătoria de 1,3 lei. Anunțul făcut de șeful societății de transport
Foto: Nicolae Oprea/GÂNDUL

Directorul Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, a declarat vineri, în cadrul unei conferințe de presă, că va propune o serie de modificări ale tarifelor pentru transportul în comun de suprafață din Capitală.

Potrivit acestuia, este necesar ca STB să promoveze abonamentele în detrimentul călătoriilor ocazionale.

„Împreună cu colegii mei am gândit un model care să avantajeze utilizatorul frecvent al mijlocului de transport în comun. La ce ne-am gândit? La faptul că trebuie să promovăm abonamentele în defavoarea călătoriilor ocazionale. Cetățeanul care circulă zilnic trebuie să aibă beneficii. Iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului, dar și prin tarife care să îl avantajeze”, spune Criț.

Adrian Criț propune desființarea călătoriei simple

Astfel, Criț spune că STB va transmite propuneri de majorare a tarifului pe oră, dar și implementarea, pe model european, a unor abonamente pe jumătate de an și a unor abonamente anuale. Acesta mai adaugă că aceste propuneri ar urma să intre într-o dezbatere.

„Consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, un tarif de circa 3 lei, și aici e discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea călătorului care e partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preț de cel mult 500 de lei. Așa am favoriza și atrage de partea noastră călătorii fideli”.

Mai mult, șeful STB propune desființarea călătoriei simple, care acum costă 1,3 lei, și trecerea la tarifarea orară.

„Știm prea bine că acel titlu de călătorie era valabil pe semicursă, din păcate. În terminal, chiar dacă aveam un titlu valabil și călătoream o stație, dacă trebuia să continuăm traseul după circa 5-10 minute, perioadă în care mijlocul de transport aștepta în stație, eram nevoiți să validăm din nou. Noi vrem să promovăm transportul public și să aducem beneficii călătorilor. Drept urmare, din punctul nostru de vedere este necesară o nouă politică tarifară, iar politica orară ni se pare cea mai OK”, a mai spus Adrian Criț.

Acesta a adăugat că propunerile  vor fi prezentate Consiliului General al Municipiului București, care va lua o decizie cu privire la modificarea tarifelor de călătorie.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele