Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a afirmat că cel mai probabil că Mohamad Z, cargoul scufundat în zona Sfântu Gheorghe s-ar fi lovit de o altă navă. Nava de care s-a lovit este probabil încă în zonă. Mihălcioiu a explicat că, în general, un vapor se poate scufunda foarte rapid dacă este lovit în zone sensibile. Cu atât mai mult cât Mohamad era o vechitură.
UPDATE: În continuare trei membri ai echipajului sunt dispăruți, iar Autoritatea Navală Română nu are încă nici o variantă oficială. Căutările celor trei au fost suspendate la căderea nopții, anunță MRCC.
Mohamaz Z, sub pavilion tanzanian, nava scufundată sâmbătă dimineață în largul Portului Sf Gheoghe, avea la bord 11 membri de echipaj, 9 cetăţeni sirieni şi 2 cetăţeni egipteni, iar 8 dintre aceştia au fost salvaţi de către nava comercială Michel, care se afla cel mai aproape de locul accidentului şi care a fost coordonată de către ofiţerii MRCC. Trei marinari nu fost găsiți încă.
„Această navă venea de la Mersin probabil către Sulina pentru un port ucrainean. Nu ştiu dacă era încărcată sau nu. Asta ar trebui să spună Autoritatea Navală Română. În dreptul localităţii Sfântu Gheorghe probabil ar fi fost o coliziune cu o altă navă, care este acum în zonă. O navă comercială cu pavilion Belize. O să dea şi Autoritatea Navală Română mai multe amănunte despre acest lucru. Incidentul s-a întâmplat dimineaţă, la ora 4.00 şi trei oameni încă sunt dispăruţi, din păcate”, a declarat jurnaliştilor, sâmbătă, Adrian Mihălcioiu.
Nava se poate scufunda foarte rapid dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile, explică Adrian Mihălcioiu.
Nava fiind foarte veche, probabil că nu avea dublu fund, nu avea dublu bordaj. Nava fiind din ‘80 sau din ‘88, se poate întâmpla ca navele să se scufunde la coliziuni şi ştim foarte bine că se întâmplă în toată lumea coliziune marine şi navele unele se scufundă, altele sunt doar avariate, depinde unde s-a produs coliziune. Dacă s-a produs sub nivelul apei, atunci normal că nava dacă nu are anumite etanşeităţi sau anumite zone sigure, navele mai noi sunt cu totul altfel construite decât cele vechi”, a povestit Adrian Mihălcioiu.
Mai multe nave și un elicopter Puma de la baza Kogălniceanu continuau căutările sâmbătă după amiaza.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a mai fost întrebat cum s-au salvat cei opt marinari.
„Dai semnalul de alarmă. Nava nu s-a scufundat instantaneu. Transmiţi SOS şi apoi dai drumul la mijloacele de salvare individuale de pe bord, bărcile de salvare. (…) Nu ştiu dacă se poate scufunda o navă chiar în trei minute. Dar şi în trei minute poţi să te salvezi. Nu ştiu această în ce condiţii naviga. A fost inspectată în Egipt ultima dată şi a avut patru deficienţe. Nu ştiu ce fel de deficienţe, dar ea nu a fost reţinuţă. Nu a avut deficienţe majore. E o navă care a fost cumpărată anul acesta de la un alt proprietar, de la 1 ianuarie naviga cu noul proprietar”, a mai explicat Adrian Mihălcioiu.