Prima pagină » Actualitate » Aer condiționat în mașină, pe timp de iarnă. Când și cum funcționează cel mai EFICIENT

Aer condiționat în mașină, pe timp de iarnă. Când și cum funcționează cel mai EFICIENT

Aer condiționat în mașină, pe timp de iarnă. Când și cum funcționează cel mai EFICIENT
Image: 517428782, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no

Aerul condiționat din mașină poate fi folositor și iarna, nu doar vara, dacă este folosit corespunzător. Iar acest lucru îi poate scuti pe șoferi de problemele create de aburirea geamurilor.

Aburirea geamurilor mașinii afectează vizibilitatea șoferului și crește riscul producerii unor accidente. Fenomenul se produce atunci când aerul cald și umed intră în contact cu suprafața rece a acestora.

O rezolvare rapidă a acestei probleme este oferită de sistemul de încălzire al mașinii, care direcționează fluxul de aer direct către geamuri, iar această operațiune reduce posibilitatea producerii fenomenului de condensare și împiedică aburirea geamurilor.

Totodată, aerul condiționat are un rol important în combaterea acestui fenomen, eliminând umezeala din aerul prezent în interiorul mașinii, iar sistemul de aer condiționat contribuie eficient la menținerea clarității geamurilor.

Este esențială utilizarea corectă a sistemului de aer condiționat, mai ales la temperaturi de peste 5 grade Celsius, pentru că sub această temperatură nu mai are randament și nici eficiență.

Nu folosiți opțiunea de recirculare a aerului

Unele modele de mașini, cu un nivel mai ridicat de echipare, pot avea integrat în parbriz și lunetă un sistem suplimentar de încălzire ce asigură la o dezaburire mult mai eficientă, decât în cazul folosirii sistemului clasic de încălzire.

De asemenea, posesorii de mașini electrice cu pompă de căldură trebuie să țină cont de faptul că sistemul de aer condiționat face parte dintr-un ansamblu mai larg, optimizat, iar pornirea acestuia în sezonul rece poate crește consumul de energie.

Atenție, pentru a evita ca geamurile să se aburească, iara, este indicat să nu folosiți opțiunea de recirculare a aerului care oprește intrarea aerului proaspăt în mașină și îl recirculă pe cel existent în interior, contribuind astfel la crearea unui condens mai mare,, potrivit efahrer.chip.de.

FOTO – Caracter ilustrativ: Profimedia

Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a absolvit o facultate de profil, a scris pentru site-uri ... vezi toate articolele

Citește și