Prima pagină » Actualitate » Afacere la LIMITA legii cu maşini electrice cumpărate cu „Rabla” şi revândute. Câţi bani ies la un autoturism de 24.000 euro

Afacere la LIMITA legii cu maşini electrice cumpărate cu „Rabla” şi revândute. Câţi bani ies la un autoturism de 24.000 euro

Afacere la LIMITA legii cu maşini electrice cumpărate cu „Rabla” şi revândute. Câţi bani ies la un autoturism de 24.000 euro

O „afacere” la limita legii aduce profituri uriaşe unor samsari care revând autoturisme electrice cumpărate cu subvenţie de la stat. Deși nu au voie să le vândă imediat după achiziţie, aceștia găsesc portiţe, însă riscul este al cumpărătorului, care devine proprietar abia peste un an. Dealerii auto avertizează că este o practică imorală şi periculoasă.

Pe site-urile de comerț online apar tot mai multe anunțuri prin care sunt vândute maşinile electrice cumpărate prin programul Rabla. Un proprietar promite că vinde automobilul chiar din reprezentanţă, pentru că nu a apucat să îl ridice.

„Eu merg cu dumneavoastră la dealer, dar în momentul în care îmi spuneţi, ca să programăm ridicarea. În momentul în care am zis că merg cu cineva, atunci mă duc şi intru în posesia maşinii. Maşina a plecat de la 23.800 de euro”, explică un vânzător potențialilor cumpărători.

Cei interesați dau banii, dar merg pe încredere, pe baza unui contract de comodat, pentru că maşinile cumpărate cu subvenţie de la stat nu pot fi vândute imediat după achiziţionare.

„Dacă ANAF mă în judecată, trebuie să le dau contravaloarea Rablei (subvenţiei – n.r.) înapoi timp de un an de zile. Am voie să fac contract de vânzare-cumpărare doar după un an de zile”, spune un vânzător.

Cu cât se vinde o maşină electrică

În condițiile în care o jumătate din preţul maşinii electrice a fost acoperit de stat prin voucherele de 10.000 de euro, preţul de vânzare ajunge la aproximativ 14.000 de euro, ceea ce înseamnă că vânzătorul rămâne cu 4.000 de euro profit net.

„Nu este o practică bună deloc în sensul că statul vine în întâmpinarea oamenilor care vor să se folosească de maşini, nu în întâmpinarea celor care vor să facă un profit nelegal. Ei nu plătesc taxe din acest profit”, spune Bogdan Penciu, dealer auto.

„Este vorba despre piaţa liberă. Apreciez spiritul întreprinzător al românilor, atât timp cât acest lucru se întâmplă în condiţii legale”, declară Mihai Bordeanu, şef Dacia, potrivit observatornews.ro.

Aproape 5.500 de maşini electrice au intrat pe şoselele din România în primele cinci luni, cu 12 procente mai mult decât în aceeaşi perioadă din anul trecut.