Prima pagină » Actualitate » Afișarea ADAOSULUI comercial la raft, subiect de dispută la nivel european

Afișarea ADAOSULUI comercial la raft, subiect de dispută la nivel european

Controversa privind afișarea adaosului comercial la raft ajunge pe masa oficialilor de la Bruxelles. Marii retaileri contestă măsura propusă de Protecția Consumatorilor, în timp ce micii producători o consideră benefică. Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, susține necesitatea unei reglementări la nivel european.

Disputa privind afișarea adaosului comercial aplicat produselor agroalimentare ia amploare și depășește granițele României. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a propus ca operatorii economici să informeze consumatorii cu privire la adaosul comercial practicat, raportat la prețul de achiziție. Inițiativa este contestată de marile lanțuri de retail, care susțin că Protecția Consumatorilor și-a depășit atribuțiile.

Ministrul Agriculturii: „Este necesară o reglementare la nivel european”

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat că un astfel de ordin ar trebui implementat nu doar în România, ci și la nivel european. Oficialul consideră că uniformizarea legislației privind adaosul comercial ar aduce mai multă transparență în piață și ar asigura condiții echitabile pentru toți operatorii economici, de la micii producători până la marile lanțuri de supermarketuri.

Impactul asupra pieței și preocupările comercianților

În timp ce guvernul argumentează că măsura ar proteja consumatorii, retailerii avertizează asupra riscurilor pe care o astfel de reglementare le-ar putea avea asupra pieței libere. Aceștia susțin că stabilitatea și predictibilitatea mediului de afaceri sunt esențiale pentru atragerea investițiilor, iar o astfel de inițiativă ar putea avea efecte negative asupra competitivității României în raport cu alte state din regiune.

Micii producători susțin transparența adaosului comercial

De cealaltă parte, fermierii și micii producători consideră că măsura ar fi benefică, oferind o mai mare claritate asupra formării prețurilor. Aceștia reclamă marjele mari de profit practicate de retaileri și susțin că transparența în stabilirea prețurilor ar putea reduce discrepanțele dintre prețul producătorilor și cel final de la raft.


Sursa: Digi 24

Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Profimedia

CITEȘTE ȘI:

Ouăle de Paște vor fi mai SCUMPE cu până la 30% anul acesta, totul din cauza gripei aviare

STUDIU: 46% dintre români își permit să cumpere doar strictul necesar din cauza inflației

România, lider negativ la TUBERCULOZĂ în Europa: Peste 8.500 de cazuri noi într-un an

Bianca este absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, specializarea Jurnalism. A debutat în carieră pe ... vezi toate articolele

Citește și