Prima pagină » Actualitate » Al doilea cel mai lung POD RUTIER din România, de pe A7, prinde contur în apropiere de Buzău

Al doilea cel mai lung POD RUTIER din România, de pe A7, prinde contur în apropiere de Buzău

Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din țară prinde contur! Este vorba de cel de la Vadu Pașii, din apropierea municipiului Buzău, de pe Autostrada Moldovei. Structura are o lungime de 1.360 de metri și traversează albia majoră a râului Buzău.

Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România se construiește pe Autostrada Buzău – Focșani, parte a Autostrăzii Moldovei (A7), care va lega cele două provincii istorice.

Pe primul lot – care măsoară 4,6 km lungime (plus aproximativ 8 km drum de legătură între DN 2-DJ203 K) – companiile lui Dorinel Umbrărescu ridică peste albia majoră a Râului Buzău un pod de 1.360 m, care capătă formă.

Potrivit informațiilor oferite de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-au executat două culei (n.red. – construcțiile de la capetele podului) și 14 pile.

În prezent, se lucrează cu patru utilaje de forat și mai multe utilaje (macarale și buldozere). Cea mai mare deschidere a podului va fi de 70 de metri de tablier metalic.

Cel mai lung pod rutier din România a fost construit tot de companiile lui Dorinel Umbrărescu

Cel mai lung pod rutier din România a fost construit tot de companiile lui Dorinel Umbrărescu, peste râul Olt, și are o lungime de 1.700 de metri. Acesta face parte din drumul expres DEx 12 Craiova-Piteşti.

În prezent, pe poziția secundă se află Viaductul Aciliu (între Apoldu de Jos și Săliște), de pe Autostrada Sibiu – Orăștie (parte din A1, în lungime de 82 km), care măsoară 1.100 m. Viaductul Aciliu este cel mai înalt viaduct rutier din România.

Conform contractului, lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii Buzău-Focșani trebuie finalizate în 2024.

Toate cele patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani, câștigate de UMB, vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.

Primul pod de la Vasu Pașii – proiectat de Anghel Saligny – a fost dezafectat în anul 2005. Noul pod a fost dat în folosință în anul 2021, după 16 ani de așteptare. Podul pe care se circulă în prezent are o lungime totală de 689 m, din care 350 peste râul Buzău. Există și două rampe de acces de 161 și 178 m, două culei, cinci pile, iar podul are o lățime de 7,8 m.

Citește și:

VIDEO | Podul suspendat de la Brăila, un simbol național care necesită o identitate nocturnă. Au fost propuse trei variante pentru iluminare

Schimburi de noapte, soluția pentru finalizarea la timp a lucrărilor pe lotul 1 al A0. Cristian Pistol: ”Am solicitat creșterea ritmului de lucru”

EXCLUSIV | Bulgarii vor un al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu, iar BERD este interesată să investească. Cum este văzut proiectul de la București

EXCLUSIV | E oficial! A fost avizată varianta finală a traseului Autostrăzii Ploiești-Brașov, în valoare de 5,5 miliarde euro!

Senior editor Are o experiență de aproape trei decenii în mass media românească, în care a ocupat, pe rând, aproape toate funcțiile într-o redacție de știri. Deși a terminat ... vezi toate articolele
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și