Al doilea METROU Alstom, produs în Brazilia, a ajuns în București. Va intra miercuri noapte în depoul Metrorex

Publicat: 04 06. 2024, 08:00

Al doilea metrou Alstom, din cele 13 produse în Brazilia pentru București, a ajuns în Capitală. Trenul „Ilfov” a plecat din Brazilia la începutul lunii aprilie și acum este garat în depoul Constantin Group din București.

„Miercuri noapte (5 spre 6 iunie) va ajunge în depoul Berceni”, au precizat surse Metrorex, pentru Gândul.

Trenul „Ilfov” este al doilea metrou produs de Alstom în Brazilia care a ajuns în București. Primul tren, „Giurgiu” a ajuns în Capitală la sfârșitul lunii aprilie.

În prezent, aproximativ 20 de mecanici ai Metrorex sunt instruiți de specialiști Alstom aduși din India. Mecanicii români învață să conducă noile trenuri.

Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile garnituri de metrou. Imaginile pot fi vizionate AICI.

Cele 13 garnituri vor fi folosite pe Magistrala 5 – Drumul Taberei.

Mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia

Înainte de a intra în circulație, trenul „Giurgiu” trebuie să facă un rodaj de 10.000 de kilometri. Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia.

  • Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10 mii de kilometri.
  • Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti. Au caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi.

Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate, în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare”, spunea Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.


CITEȘTE ȘI:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”