Prima pagină » Actualitate » Al patrulea METROU Alstom din Brazilia este garat în depoul de la Berceni. Când ar putea intra în circulație noile trenuri

Al patrulea METROU Alstom din Brazilia este garat în depoul de la Berceni. Când ar putea intra în circulație noile trenuri

A patra garnitură de metrou Alstom din Brazilia a sosit la depoul Berceni din București, au dezvăluit surse Metrorex  pentru Gândul. Între timp, celelalte trenuri ar fi intrat „în linie dreaptă”, iar în curând ar putea începe testele obligatorii de 10.000 de kilometri pentru trenul „Giurgiu”, care a ajuns primul în București. Când ar putea intra în circulație noile trenuri.

Patru dintre cele 13 garnituri de metrou Alstom se află în prezent în depoul Berceni din București.

A patra garnitură, „Teleorman”, care este, de fapt, trenul cu numărul 3, a sosit serile trecute, și s-a alăturat trenurilor „Giurgiu”, „Ilfov” și „Sălaj”. Trenul „Sălaj”, care este garnitura cu numărul 3, este sosit în București de la începutul lunii octombrie.

Surse Metrorex au dezvăluit pentru Gândul că cea mai mare parte din problemele care au existat la sosirea trenului „Giurgiu” în București s-au rezolvat.

„Trenurile Alstom sunt în linie dreaptă”

„Trenurile sunt în linie dreaptă și credem că în curând vor începe testele de 10.000 de kilometri pentru primul tren. Anul acesta nu va intra în circulație niciun tren din Brazilia. Noi credem însă că până în luna aprilie 2025 se va circula pe Magistrala 5 cu noile trenuri”, au declarant surse Metrorex în exclusivitate pentru Gândul.

Reprezentanții Alstom precizau recent pentru Gândul că trenul „Giurgiu” este „perfect funcțional”.

Alstom: „Giurgiu” este perfect funcțional

„Trenul Giurgiu este perfect funcțional. Toate aspectele tehnice inerente în faza de testare au fost rezolvate. Acesta este, de altfel, și unul din obiectivele importante ale testelor, acela de a identifica și rezolva orice situație cu care se poate confrunta trenul în timpul funcționării sale, după ieșirea de pe poarta fabricii”, precizau recent reprezentanții Alstom.

Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei. Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.

Alstom a întârziat însă foarte mult livrarea acestor trenuri, astfel că nici în 2024 nu vom avea în circulație noile garnituri.

„În conformitate cu cele mai recente date transmise de Furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Citește și:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și