Al șaselea metrou Alstom produs în Brazilia a ajuns la București. „Sibiu” este deja în depou, urmează „Cluj”
Al șaselea metrou Alstom produs în Brazilia a ajuns, joi seară, la București. Trenul „Sibiu” este deja în depoul de la Berceni, urmând ca între timp să ajungă și garnitura 7, denumită „Cluj”.
„În timp ce mulți oameni recapitulează numele renilor lui Moș Crăciun, noi trecem în revistă trenurile de metrou livrate de Alstom la București. Deci, cum se numește cel de-al cincilea tren de metrou Metropolis, pentru Magistrala 5? Se numește Sibiu și se află acum în depoul Berceni al Metrorex, urmând să parcurgă etapele pregătitoare intrării în circulație pe cea mai modernă magistrală”, au transmis, vineri, reprezentanții Alstom România.
Potrivit sursei citate, primul tren sosit la București își continuă testele.
„Așadar: Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu. Iar în curând li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj! Între timp, primul sosit, trenul „Giurgiu” își continuă programul obligatoriu de testare / validare și obținere a Agrementului Feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri”, mai transmite Alstom.
13 metrouri Alstom cumpărate de Metrorex
Anul acesta ar fi trebuit să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei.
„În conformitate cu cele mai recente date transmise de furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.
Contract de peste 100 de milioane de euro
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Caracteristicile noilor trenuri Alstom:
- au caroserie din oţel inoxidabil;
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
- asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
- fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
- asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
- au aer condiționat.
Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.
Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.
Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
CITEȘTE ȘI: