Fost ministru al Economiei și actual vicepreședinte al Partidului Social Democrat (PSD) Sector 1, Alexandru Petrescu se declară nu numai surprins, ci și indignat de o atitudine delăsătoare care are ca rezultat o degradare urbană accentuată.
Alexandru Petrescu trage, astfel, încă un semnal de alarmă, și notează că s-a întrebat de multe ori de ce continuă să scrie despre administrația Sectorului 1 și despre primarul Clotilde Armand.
Totul a pornit, de data aceasta, de la un mesh agățat chiar pe clădirea Grand Hotel Bucharest din centrul Capitalei, cu toate că, mai scrie fostul ministru al Economiei, ”clădirea fostului hotel Intercontinental se află într-o zona de publicitate restrânsă fiind reglementată de PUZcp nr. 04b Brătianu, care interzice, din cunoștințele mele, amplasarea de panouri publicitar”.
“«Pourquoi est-ce que j’écris? Je suis encore à me le demander». Citându-l pe Eugen Ionescu din «Antidoturi», mă întreb și eu adesea de ce încă mai scriu despre conducerea eșuată a administrației Sectorului 1.
Scriu pentru că această administrație nu contenește să mă surprindă și să mă indigneze deopotrivă prin inacțiunea sau acceptarea unor lucruri care altădată erau de bun simț civic să nu le faci și care acum au devenit practică anodină de degradare urbană încurajată de edilii Bucureștiului.
Scriu sperând că trag un semn de alarmă puternic și că toate aceste elemente vor fi sancționate în primul rând de cetățenii acestui sector și ai întregii Capitale, dar și de consilierii locali care au pârghii de preîntâmpinare a acestei schimonosiri a orașului.
Zilele trecute, pe clădirea unuia dintre cele mai emblematice hoteluri din București, un «impozant» mesh își face apariția, fără ca niciunul din edilii Sectorului 1 sau ai Capitalei să reacționeze”, a notat Alexandru Petrescu în mediul online.
Este nevoie de publicitate, consideră Alexandru Petrescu, însă aceasta nu poate fi amplasată oriunde și, mai ales, nu pentru a ”distruge identitatea arhitecturală a clădirilor”.
”Lăsând la o parte considerentele de ordin legal – clădirea fostului hotel Intercontinental se află într-o zona de publicitate restrânsă fiind reglementată de PUZcp nr. 04b Brătianu, care interzice, din cunoștințele mele, amplasarea de panouri publicitare -, acest mesh montat pe clădirea referențială a Bucureștiului agresează vizual prin violență cromatică, anulează raporturile și ritmurile formale ce conduc vizual către linii de perspectiva care revelau geometria și logica funcțională a orașului.
Nu contest importanța publicității ca nevoie și profitabilitate, dar nu oriunde și cu orice preț! Nu prin amplasări care distrug identitatea arhitecturală a clădirilor și redefinesc peisajul urban al sectorului în funcție de seturi de valori consumeriste. Clotilde, ai legătura!”, încheie Alexandru Petrescu, vicepreședintele PSD Sector 1.
Citește și:
Furtunile cu grindină din Europa și schimbările climatice – coincidență sau cauzalitate?