Asociația pentru Protecția Consumatorilor din Romania a atras atenția asupra unui produs de la un brand românesc, din supermarketul Kaufland, care se vinde la doar 22 de bani, după o reducere de 89%. Iată ce anume anume a generat această scădere a prețului.
Un plic de maioneză de 50 de grame de la brandul românesc Olympia se vinde cu doar 0,22 lei (sau 22 de bani), după o reducere de 89%, ce reprezintă adaosul comercial practicat de retailer.
Mișcarea Consumatorilor a atras atenția asupra acestei situații și și-a exprimat suportul față de „Proiectul de Ordin privind informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate în raport cu preţul de achiziţie”, inițiat de ANPC.
„Asta da reducere! Spune multe despre adaosul comercial practicat în marile lanțuri de magazine!
Mişcarea consumatoristă susţine Proiectul de Ordin privind informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate în raport cu preţul de achiziţie, iniţiat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi aflat în consultare publică pe site-ul autorităţii până la data de 28 martie 2025.”, este scris pe pagina de socializare a ANPC.
Pe pagina de Facebook a ANPC există și imagini care demonstrează că pachetul de maioneză de la brandul românesc Olympia a ajuns să coste doar 0,22 lei, după ce i s-a aplicat o reducere de 89% la prețul inițial de 2,19 lei. Situația este o reprezentare foarte clară a modului în care marii retaileri aplică adaosuri comerciale uriașe produselor de la firme de românești, ceea ce dăunează producătorilor de la noi din țară.
Acesta nu este un caz singular. Anul trecut, patroana unei fabrici de înghețată din România s-a plâns cu privire la reticența supermarketurilor de a comercializa produsele de la brandurile locale. Mai mult, aceasta a vorbit și despre adaosul comercial mult prea mare practicate de acești retaileri.
Citește și: