A șaptea garnitură de metrou Alstom produsă în Brazilia a ajuns la București. Deocamdată, trenul „007” este învelit în țipla din fabricație, dar este aliniat lângă „frații” lui. Compania mai are de livrat încă șase garnituri, însă introducerea în circulație a noilor metrouri întârzie foarte mult. Nici măcar nu au început testele obligatorii care trebuie efectuate pe Magistrala 5, Drumul Taberei.
Din cele 13 garnituri cumpărate de Metrorex de la Alstom, la București au fost livrate șapte. Trenul „007” a ajuns recent în depoul de la Berceni, așa cum se poate observa din imaginile publicate în exclusivitate de Gândul.
Două din cele șapte garnituri aduse la Berceni au fost mutate în Depoul Ciurel, iar de acolo ar putea pleca spre Magistrala 5, via Eroilor.
Pentru a intra în circulație, noile garnituri au nevoie de teste obligatorii.
Trenul „007”, a șaptea garnitură de metrou Alstom produsă în Brazilia
Astfel, pentru primul metrou adus în România se vor efectua 10 mii de kilometri, iar pentru al doilea tren se vor parcurge 2.500 de kilometri.
„Este foarte greu de crezut că se vor efectua testele doar noaptea. În mod normal, testele trebuie relizate și în timpul zile, când este trafic, adică printre celelalte trenuri. Ca atare, testarea va dura mult, iar asta înseamnă că vom avea de așteptat până la introducerea în circulație a noilor garnituri aduse din Brazilia”, au declarat surse Metrorex, în exclusivitate pentru Gândul.
Singurele teste realizate până în prezent au fost pe Magistrala 2, Pipera – Tudor Arghezi.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Anul acesta ar fi trebuit să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei.
„În conformitate cu cele mai recente date transmise de furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.
Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.
Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.
CITEȘTE ȘI: