Comisia tehnică desemnată pentru anchetarea incidentului de la începutul lunii, când un troleibuz de pe linia 96 a ars ca o torță, a stabilit cauzele acestui incendiu. Raportul confirmă ceea ce Gândul a dezvăluit la scurt timp după acest eveniment.
Surse STB au precizat pentru Gândul că specialiștii din Comisia care anchetează incidentul de la Capătul Alexandria, în care un troleibuz a ars complet, au stabilit cauzele acestui incendiu.
„Concluziile anchetei arată că troleibuzul Astra Irisbus a luat foc de la aeroterma care încălzește cabina șoferului. S-a aprins, apoi a topit bordul, care este de plastic. Totul s-a întâmplat în câteva minute”, spun sursele Gândul, care confirmă ceea ce Gândul a dezvăluit la scurt timp după acest incendiu.
Aceleași surse mai spun că în momentul în care aeroterma s-a aprins, șoferul nu s-ar fi aflat în cabină.
„Dacă se afla în cabină, putea să scoată troleibuzul din funcțiune. Ar fi avut timp, pentru că aeroterma prima data începe să scoată fum. Practic, ai timp să decuplezi troleibuzul de la fire, și, foarte probabil, nu se ajungea la incendiu de asemenea proporții”, mai precizează sursele Gândul.
Specialiștii STB au mai explicat pentru Gândul ce se putea întâmpla dacă troleibuzul lua foc în mers, având călători în interior.
„Dacă s-ar fi aflat în mers, cel mai probabil nu se aprindea troleibuzul. Șoferul ar fi simțit fumul și ar fi oprit totul. Ar fi retras captatoarele. Aeroterma este cuplată la curentul de la fire. Practic, bordul nu ar fi avut timp să se topească”, mai precizează sursele Gândul.
Un troleibuz Astra Irisbus Citelis 12T a luat foc, pe 5 martie, la capătul de la Alexandria, pe linia 96. Vehiculul STB a ars ca o torță, însă, din fericire, nimeni nu a fost rănit.
Surse din cadrul STB au explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au declanșat acest incendiu.
Vezi AICI imagini VIDEO cu troleibuzul Astra care arde.
Aceleași surse Gândul explică și ce s-a întâmplat în 2020, când un troleibuz identic s-a făcut scrum în centrul Bucureștiului.
„Atunci a fost vorba de un echipament neconform, reparat de o unitate neautorizată, cu care STB avea contract la acea vreme. Era un contract de modernizare a vehiculelor, care includea instalația de aer condiționat de pe vehicul. Aceste troleibuze nu au aer condiționat din fabrică. Practic, la montarea sistemului de aer condiționat s-au făcut niște erori. După care, echipamentul care a generat incendiul, respectiv variatorul de tensiune continuă a motorului, care a fost folosit în condiții limită, reparat de o firmă neautorizată”, spun sursele Gândul.
În 2020, șeful de depou de la Vatra Luminoasă a fost destituit. Acesta a dat STB în judecată, a câștigat, și ulterior a fost repus în funcție.
Citește și:
Premieră în București. Noile troleibuze Solaris se pot transforma în… autobuze