Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, insistă chiar și pe ultima sută de metri a mandatului său că prelungirea proiectului de la Ciurel nu ar fi bună. Asta în ciuda faptului că mulți specialiști afirmă că un drum expres de la Ciurel la Centură ar degreva bulevardul Iuliu Maniu – cea mai aglomerată arteră din București, unde este un adevărat calvar!
„Proiectul de prelungire a acestei investiţii până la Şoseaua de Centură este un proiect al lui Nicolae Ceauşescu, care s-a numit străpungerea A1 – A2 şi care viza unirea celor două autostrăzi, cea de la Piteşti şi cea de la Constanţa, prin Piaţa Unirii. De 40 – 50 de ani, oamenii s-au convins că nu e soluţia corectă să distribui fluxurile mari de trafic prin interiorul oraşului”, a declarat Nicușor Dan luni, într-o conferință de presă.
Edilul general mai spune că acest proiect ar mai avea două probleme.
„Proiectul acesta mai are două probleme mari, aşa cum el este desenat. Unu: trece la 20 de metri de bazinul de apă potabilă de la Roşu, iar Curtea de Apel Bucureşti a anulat definitiv un PUZ pentru acest proiect, în anii 2012, 2014, însă, Consiliul General, la propunerea primarului de atunci, a luat un proiect care era anulat irevocabil de instanţă şi l-a pus „copy paste” în PUZ Sector 6. Din cauza asta, noi putem să vorbim astăzi din nou de acest proiect, pe care instanţa s-a pronunţat definitiv şi a spus că este illegal”, a mai declarat Nicușor Dan, citat de Agerpres.
Încă dinainte să ajungă primarul Capitalei, Nicușor Dan spunea că, în viziunea sa, continuarea proiectului de la Ciurel (Nodul Virtuții) va fi cu probleme.
Podul de la Ciurel a costat 240 de milioane de lei.
Podul Ciurel, împreună cu drumul expres care ar fi trebuit construit pe lângă Lacul Morii, în Sectorul 6, până la Autostrada București – Pitești, au fost gândite ca o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, un drum extrem de aglomerat.
Proiectul de la Ciurel, denumit și „podul spre nicăieri”, a costat municipalitatea 240 de milioane de lei, iar contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat în 2010 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct.
Podul a fost deschis în septembrie 2020 de către fosta administrație condusă de Gabriela Firea și a atras foarte multe critici, tocmai pentru faptul că în stadiul actual, fără drumul expres către A1, este considerat un simplu „viraj la stânga”.
Bulevardul Iuliu Maniu este un adevărat coșmar, atât pentru cei care tranzitează Cartierul Militar, dar mai ales pentru locuitorii din această zonă.
Din cauza traficului infernal, Iuliu Maniu fiind singura ieșire spre A1, zona este extrem de poluată.
Vezi AICI cum arată traficul pe Iuliu Maniu seara, și cum stau ambulanțele blocate minute în șir pe această arteră.