Vor să salveze vieți, dat uneori se pun în pericol pe ei, dar și pe pacienți. Vorbim despre angajații serviciului de ambulanță. Salvările din România sunt printre cele mai vechi din Uniunea Europeană. Multe autospeciale au aproape un million de kilometri la bord, iar câteva chiar au trecut de această bornă. În Botoșani, spre exemplu, 9 din 10 ambulanțe au depășit termenul de casare.
Această ambulanță care încă mai circulă la pacienți are un million două sute de mii de kilometri.
Adică de patru ori peste limita recomandată. Autospecialele se strică uneori atunci când sunt în misiune, sunt trase pe dreapta, se repară și pornesc din nou la drum.
Potrivit reglementărilor, ambulanțele ar trebui să circule maximum 300.000 de km și apoi să fie schimbate. Acest lucru nu se întâmplă, iar cele mai multe dintre mașinile de urgență sunt epave pe roți.
Pacienții și echipajele de urgență sunt zilnic puși în pericol. Ambulanțele nu pot să accelereze la capacitate maximă, iar acets lucru face ca timpul de intervenție spre și de la caz să crească. Mașinile vechi au nevoie de reparații periodice care necesită sume mari de bani.
În prezent, 49 de ambulanțe deservesc aproape jumătate de milion de locuitori din întreg județul Botoșani, cele mai vechi sunt din 2008-2009, iar majoritatea au peste 800.000 de km la bord.
Deși autoritățile locale sunt conștiente de această situație critică, soluțiile nu sunt pe măsura gravității problemei. Managerul Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani a solicitat 45 de ambulanțe.
La începutul acestui an, ISU a anunțat că va cumpăra 4000 de ambulanțe și a început o procedură de licitație. Contractul are o valoare de 730 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI: