ANAF va solicita firmelor de curierat să raporteze trimiterile cu plata ramburs de mărfuri comandate online, conform unui proiect de hotărâre de guvern aflat pe agenda ședinței de miercuri.
Măsura este prevăzută să asigure „conformitate fiscală” privind plata taxelor aferente mărfurilor respective.
„În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar, organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate”, se arată în document.
Firmele de curierat vor trimite rapoarte cu informații despre:
– numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
– datele de identificare a expeditorului;
– numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
– adresele de expediție respectiv livrare;
– contravaloarea bunului livrat.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat, după împlinirea acestui termen.
Furnizorul de servicii poștale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central – mai spune proiectului actul normativ, studiat de cursdeguvernare.ro.