Ancheta accidentului aviatic din octombrie 2021 de la Milano, în care miliardarul Dan Petrescu a murit alături de alte șapte persoane, este departe de a se încheia. Potrivit surselor Gândul, investigația trece într-o nouă etapă și se pregătește, în Elveția, o simulare a zborului din data de 3 octombrie, care a dus la prăbușirea avionului.
Surse din anchetă au precizat, pentru Gândul, că anchetatorii vor merge în curând în Elveția, la producătorul aeronavei Pilatus PC-12, pentru efectuarea unei simulări.
„În Elveția, la producător, există această posibilitate, pe un computer, să se facă o simulare și o animație pentru zborul respectiv. Fac o simulare în ceea ce privește parametrii înregistrați în zbor, care se unesc cu datele din teren. Această animație va arăta cum a decolat aeronava și cum au evoluat aparatele de la bord”, a explicat, pentru Gândul, Sorin Stoicescu, expert în aviație.
Potrivit acestuia, simularea zborului din data de 3 octombrie 2021 este extrem de dificilă, pentru că nu există date suficiente.
„Am înțeles că înregistratoarele nu au captat mai nimic, fiind decuplate. Ca atare, în măsura în care anchetatorii au date suficiente despre accident, se pot trage niște concluzii după simulare. Apoi, anchetatorii vor formula cauza cea mai probabilă a catastrofei”, mai explică fostul șef al Aviației Civile din România.
Potrivit lui Stoicescu, ancheta accidentului de la Milano durează foarte mult din cauza distrugerilor foarte mari.
„Au încercat să refacă și aeronava. De fapt, ce a mai rămas din ea, restul au completat cu alte materiale. Ca atare, ancheta este una dificilă, cu puține date”, a adăugat Sorin Stoicescu.
Tipul de avion implicat în tragedia de la Milano de pe data de 3 octomrbie este Pilatus PC-12, cu un singur motor, înmatriculat YR-PDV, construit acum șase ani.
Miliardarul Dan Petrescu, soția și fiul său, alături de alte cinci persoane au murit după ce avionul, cu care zburau de la Milano spre Olbia, Sardinia, s-a prăbușit pe o clădire, la scurt timp de la decolare.
Imediat după decolarea de pe Aeroportul Linate din Milano, aparatul de zbor a avut probleme. La ora 13.04, avionul a decolat către Sardinia. Trei minute mai târziu, la 13.07, aparatul de zbor s-a prăbușit.
Surse din aviația română au analizat pentru Gândul imaginile cu avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu, care s-a prăbușit pe o traiectorie aproape verticală. Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.
„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele – sau singurul motor în cazul de la Milano – poate fi planat și pus pe un câmp”, a explicat pentru Gândul o sursă din aviație.