Angajații STB nu își primesc salariile înainte de weekend. Ce a condus la blocajul plăților

Publicat: 27 09. 2024, 13:37
Actualizat: 27 09. 2024, 13:47

Angajații STB au avut parte vineri de o surpriză neplăcută. Aceștia așteptau să le intre vineri salariile, însă, aceste plăți nu se vor face. Ce le-a transmis conducerea.

Zilele de salariu la STB sunt 13 și 28 ale lunii. De fiecare dată, dacă aceste zile picau în weekend, salariile intrau de vineri.

De această dată, angajații STB au fost anunțați că nu vor intra salariile.

Motivul?  TBPI – Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care organizează transportul public în Capitală și în Ilfov, nu a făcut plățile către STB.

Când ar putea intra salariile angajaților STB

„Din cele peste 40 de UAT-uri care beneficiază de transport public, unele dintre ele încă nu au făcut plata pentru serviciul prestat. Ca atare, salariile vor intra luni, pe 30”, au precizat pentru Gândul surse administrative.

Salariul mediu la STB este de aproximativ 5.000 de lei, iar venitul variază în funcție de sporuri și zile lucrătoare în plus.

Societatea de Transport București are în jur de 10.000 de angajați.

Ce prevede noul Contract Colectiv de Muncă

În noul Contract Colectiv de Muncă de la nivelul STB, creșterea fondului de salarii va fi de 8%, au precizat surse administrative, în exclusivitate pentru Gândul.

Potrivit surselor citate, în această creștere a fondului de salarii sunt incluse, printre altele, și:

  • încadrarea tuturor conducătorilor de vehicule pe un singur nivel, respectiv nivelul 20 (5.971 lei).
  • spor pentru șefii de echipe de 10-15%.
  • spor pentru șefii de formații de lucru (Comercial) între 6-9%, în funcție de numărul de salariați din subordine.

Foarte interesant este faptul că, prin noul CCM, șefii vor fi obligați să-și facă examene psihologice, nu doar șoferii.

„S-a introdus o nouă prevedere prin care personalul ce îndeplinește funcții de conducere va fi supus controlului psihologic, în fiecare an. Au fost mai multe conflicte între șefi și angajați. Se pare că unii dintre șefi aveau probleme. Acum, trebuie verificați anual din punct de vedere psihologic”, spun sursele Gândul.


CITEȘTE ȘI:

Bucureștiul are nevoie de încă 300 de tramvaie noi, pentru a înlocui actualul parc. „Autobuzele cumpărate vor fi doar cele verzi, care nu poluează”

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție