Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat lanţurile de fast-food McDonald’s şi KFC din Capitală, cu suma de 15.000 de lei, în urma unor nereguli care afectau interesul economic al consumatorilor.
În cazul unităţilor din Piaţa Romană au fost decise şi măsuri complementare de oprire temporară a desfăşurării activităţii, până la remedierea abaterilor şi remedierea deficienţelor de informare, în termen de 30 de zile de la data controlului, potrivit unui comunicat al ANPC, remis – miercuri – Agerpres.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania-mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedeşte că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situaţii să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câştigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, în comunicatul citat.
Acţiunile de control au fost defăşurate în primele zile ale acestui an de către Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB).
Lanţurile de fast-food McDonalds şi KFC sunt deţinute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.
FOTO & VIDEO – ANPC