Prima pagină » Actualitate » ANPC a închis supermarketul și mai multe restaurante și cafenele din Aeroportul Otopeni. Care au fost neregulile și ce amenzi s-au dat (VIDEO)

ANPC a închis supermarketul și mai multe restaurante și cafenele din Aeroportul Otopeni. Care au fost neregulile și ce amenzi s-au dat (VIDEO)

Mai multe restaurante și cafenele din Aeroportul „Henri Coandă” – Otopeni, alături de supermarketul din incintă, au fost închise de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma neregulilor găsite.

UPDATE – Comisarii ANPC au dat amenzi de aproape 550.000 de lei

Comisarii ANPC au dat amenzi de 547.000 de lei în urma unor controale la firme cu activitatea în Aeroportul „Henri Coandă”, fiind găsite produse depozitate la temperaturi necorespunzătoare, zone de preparare insalubre. Mai mult, în salonul de aşteptare, mocheta şi mobilierul sunt deteriorate şi neigienizate.

ANPC a dispus închiderea temporară a 15 puncte de lucru, până la remedierea deficienţelor, şi a propus închiderea temporară pe o perioada de la 6 la 12 luni pentru 5 puncte de lucru.

ANPC a precizat, marţi, prin intermediul unui comunicat de presă, că a început o amplă acţiune de control la 29 de operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.

Acum, au fost verificate 19 puncte de lucru de alimentaţie publică, cinci magazine de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, două case de schimb valutar, două puncte de lucru pentru închirieri automobile şi un salon de aşteptare pentru pasageri, potrivit News.ro.

În urma verificărilor, comisarii ANPC au constatat deficienţe precum: produse alimentare care nu respectau temperatura şi condiţiile de depozitare impuse de producător, diferenţa de gramaj între cel declarat de vânzător şi produsul comercializat, lipsa informaţiilor cu privire la ingredientele produselor alimentare, condiţii improprii în zona gastro, zone de preparare insalubre, produse care prezentau modificarea stării termice, produse neetichetate, lipsa de informare privind dreptul consumatorilor de anulare a tranzacţiilor în 24 de ore, lipsa în casă a unei valute care era expusă pe panoul de informare, panou exterior de informare cu valutele tranzacţionate expus într-un loc nevizibil pentru consumator.

La salonul de aşteptare pentru pasageri, mocheta era neigienizată, pătată, deteriorată, mobilierul având zone deteriorate şi neigienizate.

Până acum, au fost date 58 de amenzi contravenţionale în valoare de 547.000 de lei, patru avertismente şi s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a 77 de kilograme şi a 590 de bucăţi de produse neconforme, în valoare de 24.680 de lei, oprirea temporară de la comercializare a 5 kilograme şi a 527 de bucăţi de produse neconforme, în valoare de 99.738 de lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 15 puncte de lucru.

De asemenea, s-a propus închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de la 6 la 12 luni, pentru 5 puncte de lucru.

Știrea inițială:

A fost un control al ANPC la Aeroportul Otopeni, în urma căruia s-a verificat cum este pregătită mâncarea, în restaurantele și în cafenelele din aeroport.

Ca urmare a neregulilor descoperite, comisarii au decis să închidă o bună parte din unitățile de alimentație care funcționau în incinta aeroportului.

Potrivit informațiilor Digi 24, inclusiv supermarketul care funcționa în Aeroportul Otopeni a fost închis. Nu este pentru prima oară când inspectorii ANPC descindmla Aeroportul Otopeni. Au făcut asta și în luna iunie, iar atunci  au dat amenzi de peste 350.000 lei și au retras de la vânzare mai multe produse.

Atunci, și Compania Național Aeroportul București (CNAB) a fost avertizată la cu privire la faptul că restaurantele de acolo nu țin mâncarea în siguranță și că nu este păstrată curățenia în grupurile sanitare care sunt administrate de CNAB.

Pe lângă mizerie, cei de la ANPC au găsit atunci alimente păstrate la o temperatură nepotrivită și fără să aibă informații specifice în limba română pe etichete.

În momentul de față, deocamdată nu există un comunicat oficial, în care să se vorbească despre acest control pe care l-au făcut cei de la ANPC la Aeroportul Otopeni și nici despre concluziile la care s-a ajuns în urma acestui control și a neregulilor descoperite. Urmează în scurt timp, ca cei la ANPC, să vină cu toate informațiile și cu toate datele.

FOTO – Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)

Citește și