Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), alături de comisarii Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul București și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor (CPC) Sector 2 și Sector 4, a desfășurat o acțiune de control în Halele Centrale Obor – Hala de Pește.
În cadrul acestei verificări, au fost controlați 12 operatori economici care desfășoară activități de comercializare a peștelui și produselor din pește, transmite ANPC într-un comunicat.
Ca urmare a neregulilor constatate, echipele de control au aplicat:
• 14 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 110.000 lei;
• 1 avertisment;
• măsura de retragere de la comercializare a unei cantități de 655 kg de pește și produse din pește considerate nesigure, în valoare de 13.453 lei.
Neregulile constatate
Printre deficiențele identificate de comisarii ANPC se numără:
• Pește neacoperit corespunzător cu gheață, ceea ce poate afecta siguranța alimentară;
• Lipsa indicării țării de proveniență a peștelui;
• Lipsa menționării datei de pescuit și a datei de minimă durabilitate;
• Modificări organoleptice ale produselor (aspect, miros, textură neconforme);
• Condiții improprii de depozitare a peștelui și produselor din pește;
• Oferte promoționale fără menționarea perioadei de valabilitate.
Directorul General Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă, Paul Anghel, a publicat mai multe sfaturi pentru consumatori în perioada premergătoare Bunei Vestiri și a Floriilor.
„Atenție la cumpărarea peștelui și produselor din pește! 🦈🎣
Pentru a evita riscurile asupra sănătății în perioada premergătoare Bunei Vestiri și a Floriilor, când peștele este un aliment de bază, vă recomand să respectați următoarele sfaturi:
⚠️ Verificați cu atenție aspectul exterior al produsului pentru a evalua gradul de prospețime.
📛 Nu cumpărați pește cu suprafață lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai sau care prezintă miros și culoare modificate.
❌ Refuzați produsele care nu au o etichetă clară și completă, cu toate informațiile necesare.
🏷️ Verificați eticheta și nu achiziționați produse neetichetate sau cu data limită de consum modificată sau depășită.
🧾 Solicitați și păstrați bonul de casă, pentru a putea face eventuale reclamații.
☝️ Produsele congelate trebuie păstrate congelate până la utilizare. Dacă sunt decongelate, trebuie consumate imediat și nu trebuie recongelate!
❌ Evitați produsele cu gheață excesivă în ambalaj, care pot indica o depozitare necorespunzătoare.
❌ Nu cumpărați produse cu ambalaje deteriorate, murdare sau neetanșe.
⚠️ Nu cumpărați:
🦈 Pește alterat, cu mușchi moi, burți umflate sau ochi retractați.
🦈 Peste cu arsuri de congelare. Sau acumulare excesivă de gheață în interiorul ambalajului.
🐟 Conserve cu ambalaj bombat, îndoit, ruginit sau murdar.
🐠 File de pește cu glazură protectoare în exces!!!!
📦 Produse preambalate, fără ingrediente complete sau fără data durabilității minimale”, a scris Paul Anghel pe pagina sa de Facebook.