ANPC declară „RĂZBOI” băncilor. Cum vine instituția în ajutorul celor cu rate la bănci
Vești bune pentru cei care trec prin situații dificile și vor să sesizeze Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Instituția a anunțat lansarea unei adrese speciale de e-mail, scopul fiind acela de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele, determinându-i să ajungă într-o situaţie financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.
Reamintim că anunţul vine după ce ANPC a sancţionat 19 bănci pentru practici comerciale înşelătoare în privinţa contractelor de creditare pe termen mediu şi lung.
Ce pot semnala consumatorii la noua adresă de email, lansată de ANPC
- Creşterea exagerată a ratelor şi, ca atare, a gradului de îndatorare, faţă de momentul contractării creditului
- Creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale, prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege.
- Adresa la care pot fi semnalate aceste nereguli este spsf@anpc.ro.
Cei care vor să semnaleze situații de acest gen trebuie să transmită pe adresa de e-mail scanarea următoarelor documente: contractul si scadenţarul iniţial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent; corespondenţa avută cu banca.
”Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimiteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele Dvs. personale”, precizează reprezentanţii ANPC.
Verificări a modului în care băncile pun în practică contractele de creditare
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a încheiat verificările la alţi opt operatori economici financiari bancari care activează pe teritoriul României, cărora le-a aplicat amenzi în valoare de 400.000 lei, informează instituţia printr-un comunicat.
„În cadrul activităţii sale de supraveghere a pieţei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a continuat seria de verificări a modului în care băncile pun în practică contractele de creditare pe termen mediu şi lung, cu termen de rambursare de peste 10 ani, către consumatorul-persoană fizică, în lei sau valută, precum şi dacă elementele prevăzute în condiţiile contractuale respectă drepturile consumatorilor”, se menţionează în comunicat.
CITIȚI ȘI:
ANPC a sancţionat alte opt bănci din România / Eximbank și CEC Bank se numără printre ele