ANRE a amendat cu 380.000 de lei furnizorii de energie pentru emiterea cu întârziere a facturilor
Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat mai mulți furnizori de energie electrică pentru emiterea facturilor cu întârziere.
Potrivit unui comunicat al instituției, furnizorii au primit amenzi în valoare totală de 380.000 de lei.
„Aşa cum am anunţat public, ca urmare a numeroaselor sesizări privind neemiterea facturilor de energie electrică, am demarat acţiuni de control la principalii furnizori de energie electrică. Acţiunile de control au avut ca tematică verificarea modului în care, în perioada 01.04.2022 – 30.09.2022, furnizorii şi-au respectat obligaţia de a emite facturi conform perioadei de facturare convenite cu clienţii finali. În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că furnizorii controlaţi nu şi-au respectat obligaţiile legale, respectiv au emis cu întârziere sau nu au emis facturi de energie electrică după fiecare perioadă de facturare, aceştia fiind sancţionaţi contravenţional cu amenzi în valoare totală de 380.000 lei”, se arată în comunicatul de presă al ANRE.
Cine a luat cele mai mari amenzi de la ANRE
Electrica Furnizare a primit cea mai mare amendă din partea ANRE: 120.000 de lei.
Topul este completat de Hidroelectrica, cu o amendă de 70.000 de lei și CEZ Vânzare, care a fost amendată cu 60.000 de lei.
De asemenea, au fost amendate și E.ON Energie România (50.000 de lei), Enel Energie (50.000 de lei) și Enel Energie Muntenia, cu 30.000 de lei, potrivit comunicatului ANRE.
„Vom continua să monitorizăm respectarea prevederilor legale în vigoare pentru a remedia acele încălcări care afectează consumatorii de energie electrică şi gaze naturale”, mai transmite ANRE.
Dan Drăgan, secretar de stat în Ministerul Energiei, a explicat recent ce trebuie să facă românii dacă vor fi întârzieri la emiterea facturilor la electricitate. Acesta spune că dacă va fi nevoie, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) va lua măsuri pentru o legislaţie secundară, astfel încât să fie evitată presiunea asupra consumatorilor.
„Ca şi un consumator final, în cazul în care nu primeşte la momentul definit în contract partea de facturare, nu primeşte facturile emise de către furnizori, cred că este foarte important ca acesta să revină către furnizorii respectivi, în cazul în care vor exista aspecte punctuale şi totodată către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) în domeniu care trebuie să ia măsurile, alături de furnizori, pentru a actualiza sistemele informative şi a fi în măsură să emită aceste facturi în timp util”, a declarat Dan Drăgan