Senatul a adoptat luni, tacit, o propunere legislativă prin care amplasarea radarelor pentru măsurarea vitezei participanţilor la trafic va trebui semnalată din timp conducătorilor auto fie prin panouri, fie prin mass-media.
Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere şi vot s-a împlinit pe 1 martie, a fost citită de vicepreşedintele Senatului Sorin Cîmpeanu, care a condus şedinţa de luni a plenului.
„Autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, utilizează semnale de avertizare luminoase şi sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către poliţiştii rutieri din autovehiculele poliţiei inscripţionate sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. (…) Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, se arată în propunerea legislativă iniţiată de un grup de parlamentari UDMR, potrivit Agerpres.
Propunerea legislativă mai prevede instalarea obligatorie de semafoare pe drumurile/străzile cu minimum două benzi de circulaţie pe sens.
„În apropierea unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare sau de asistenţă socio-medicală, a pieţelor, târgurilor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autorităţilor locale sau administratorului drumului, după caz, se vor monta parapete de protecţie şi se vor realiza amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor”, stipulează proiectul UDMR.
De asemenea, proiectul de act normativ propune creşterea numărului de ore de instruire practică de la minimum 30 la cel puţin 45 de ore, iar examenul pentru obţinerea permisului se poate realiza „şi de către examinatori persoane fizice atestate de către autoritatea competentă”.
„Conducătorii cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kW în cazul vehiculelor electrice”, se mai arată în proiectul UDMR adoptat tacit de Senat.
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz.
FOTO – Caracter ilustrativ: Țiriac Auto