Prima pagină » Actualitate » Anvelope de iarnă, „purtate” și vara. Pericolul la care se expun șoferii

Anvelope de iarnă, „purtate” și vara. Pericolul la care se expun șoferii

Anvelope de iarnă, „purtate” și vara. Pericolul la care se expun șoferii

Anvelopele de iarnă „purtate” vara sunt la fel de periculoase precum cele de vară, folosite pe timpul rece.

Nu există însă o lege care să-i oblige pe români să schimbe anvelopele în sezonul estival, așa că mulți preferă să facă economie la bani, scrie observatornews.ro. Specialiștii spun însă că nu ar trebui să fim zgârciți, când vine vorba de viața noastră și a celor dragi.

La peste 30 de grade, anvelopele se încing, iar timpul de frânare este mult mai lung.

Testele au arătat diferența de frânare dintre mașina cu anvelope de iarnă și cea cu anvelope de vară. Aceasta ajunge la trei metri!

Deși poate suna destul de puțin, distanța de trei metri face diferența dintre viață și moarte, în unele situații din trafic.

„Acei dinţişori de fierăstrău, cum le spunem noi, au rolul iarna de a reţine zăpadă. Vara, în schimb, reţin pietre. În momentul în care vom frâna, vom frâna mai întâi pe acele pietre şi abia apoi pe cauciuc şi vom constata că frânarea e mai elastică, mai lungă”, a explicat Sorin Bădica, expert în conducere defensivă.

„Vara, clienţi particulari care să îşi schimbe anvelopele sunt foarte puţini. Ei preferă să meargă cu alea de iarnă şi zic: mai merg şi vara asta şi la iarnă şi le schimb la anul. Avem un teanc de anvelope extrem de uzate, pe care le dăm la firma de reciclare, că nu le mai pot folosi deloc, nici măcar la iarnă.”, a declarat un manager de service auto.

Desigur, varianta de compromis ar fi anvelopele all-season, deși și acestea sunt destul de criticate în ultima vreme.

Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele

Citește și