Anchetatorii au extras primele date din una dintre cutiile negre ale aeronavei Boeing 737-800, aparținând Jeju Air, care s-a prăbușit și a luat foc la Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, provocând moartea a 179 de persoane. Doar o stewardesă și un însoțitor de zbor au supraviețuit. Echipe de investigație din Coreea de Sud și SUA analizează locul tragediei.
Acum, ancheta despre cea mai gravă catastrofă aviatică din istoria țării asiatice a avansat odată cu extragerea primelor date din una dintre cutiile negre, potrivit unui oficial guvernamental.
Ministrul adjunct al Aviației din Coreea de Sud, Joo Jong-wan, a declarat că datele din cutia neagră ce conține înregistrările conversațiilor piloților au fost deja preluate, dar a precizat că înregistratorul de date de zbor, care colectează informații precum viteza și starea trenului de aterizare, a fost găsit incomplet. Mai exact, îi lipsește un conector esențial.
„A fost găsită cu un conector lipsă. Experţii efectuează în prezent o ultimă examinare pentru a stabili cum să extragă datele preliminare, pe baza cărora intenţionăm să începem convertirea lor în format audio”, a spun ministrul el, citat de Fanatik.
Accest lucru ar putea permite anchetatorilor să știe care au fost ultimele conversaţii dintre piloţi şi zgomotele din jur.
Autoritățile sud-coreene au anunțat că vor analiza și regulamentele de siguranță legate de zidul de beton aflat la capătul pistei Aeroportului Internațional Muan, care a contribuit la gravitatea impactului.
De altfel, wxperții atrag atenția și asupra designului aeroportului, punând sub semnul întrebării prezența acelui zid de beton de la capătul pistei și riscurile asociate acestuia.
Avionul care s-a prăbușit și a luat foc în Coreea de Sud, în cursul zilei de duminică, 29 decembrie, venea de la Bangkok, capitala Thailandei, când a aterizat forțat pe burtă înainte de a se lovi cu viteză mare de un zid de beton.
Impactul puternic a pulverizat aparatul de zbor, un Boeing 737-800, ceea ce a cauzat ruperea aparatului în două și declanșarea unui incendiu.
O posibilă coliziune cu păsări a fost luată în considerare drept cauză a tragediei, mai ales că echipajul primise un avertisment în acest sens cu trei minute înainte de accidentul aviatic. Apoi, pilotul a emis un apel de urgență imediat înainte de încercarea de aterizare forțată.