Prima pagină » Actualitate » Apare o nouă etichetă pe produsele din România: DOR. Cum obțin producătorii autohtoni aprobare pentru noul logo

Apare o nouă etichetă pe produsele din România: DOR. Cum obțin producătorii autohtoni aprobare pentru noul logo

Apare o nouă etichetă pe produsele din România: DOR. Cum obțin producătorii autohtoni aprobare pentru noul logo

O lege adoptată marți de Parlament introduce încă o etichetă pentru produsele româneşti: DOR, adică De Origine România. Inițiativa  vizează promovarea alimentelor autohtone. Eticheta însă nu e obligatorie, o pune cine vrea, iar pentru asta producătorii trebuie să depună un dosar la Ministerul Agriculturii.

„Încercăm să susţinem economia locală, producătorii locali. Clienţii noştri s-au învăţat să afle povestea din spatele produsului. Avem caşcaval românesc, din lapte din România. Acest produs are şi indicaţie geografică protejată”, a declarat Ștefania Grama, proprietar băcănie, pentru observatornews.ro

Eticheta DOR indică un produs „De Origine România”, așa cum prevede un proiect adoptat de Parlament. Pentru ca un produs să primescă eticheta DOR trebuie să îndeplinească mai multe condiţii. În primul rând, materia primă trebuie să aibă origine românescă. Mai exact, în cazul mezelurilor, carnea să provină de la animale care au fost crescute în ţară. În plus, procesarea trebuie să fie făcută tot pe teritoriul României.

Un cozonac poate primi logo-ul DOR dacă făina din care e făcut provine de la cereale româneşti, iar laptele şi ouăle de la animale crescute la noi în ţară. Şi nuca trebuie să fie tot de provenienţă românească. Stafidele, zahărul sau esenţele, dacă nu sunt autohtone, nu pot fi folosite în proporţie mai mare de 25%.

La începutul anului viitor ar trebui să vedem şi primele produse cu eticheta DOR. Până atunci, cine vrea să aibă logo-ul pe produse, trebuie să depună un dosar la Ministerul Agriculturii pentru a obţine un certificat în acest sens.

Aurel Simion, secretar de stat Ministerul Agriculturii, spune că e vorba de o schemă voluntară care ajută la promovarea produselor româneşti la raft.

În ultima perioadă au apărut mai proiecte care au propus tot felul de însemne pentru alimente. În aprilie, actualul premier spunea că vânzătorii trebuie să fie obligați să semnaleze cu tricolorul produsele românești. În mai, a fost propus proiectul adoptat astăzi. În iunie, a aprut ideea etichetării cărnii româneşti. În plus, există o etichetă şi pentru alimentele care conțin făină de gândaci, lăcuste sau greieri.