Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a dat licenţă creatorilor brandului Tralala, pentru un post de desene animate educative pentru copii, numit „Tralala Desene Animate”.
Reprezentantul postului a explicat la CNA că televiziunea va aduce conţinut de la producători independenţi.
„Fixiki este un reper faţă de ceea ce vrem să aducem noi în România”, le-a spus membrilor CNA unul dintre acţionarii postului, potrivit Pagina de Media.
Societatea care a obţinut licenţa mai are două televiziuni pentru copii Tralala, care difuzează cântecele, şi Looloo Kids, post în limba engleză, care este distribuit în ţări din Europa.
Potrivit documentelor depuse la CNA, Tralala Studio, societatea care operează televiziunea, a bugetat pentru acest proiect fonduri de 7,3 milioane de lei pentru perioada 2024 – 2028 şi de 5 milioane de lei pentru perioada 2024 – 2026. În plus, investiţia în programe se va ridica la 2,5 milioane de lei, după cum se menţionează în proiectul prezentat la CNA.
„Televiziunea Tralala merge foarte bine, avem un feedback pozitiv din partea părinţilor. Looloo Kids, la fel. Looloo Kids este post în limba engleză şi deja face paşi sănătoşi către exteriorul României. L-am lansat deja în Germania, iar către finalul anului mai sunt încă opt ţări în Uniunea Europeană în care vom lansa. Tralala Desene Animate este o idee pe care o avem de câţiva ani, dar care acum s-a creat contextil şi necesitatea deschiderii postului.
România este un pic atipică faţă de alte ţări din Uniunea European, adică să avem un post de desene animate care să fie românesc. Postul Tralala pe care îl avem deja este un post muzical mai mult, este ca un MTV pentru copii, dar un post clasic de desene animate nu avem. Acum piaţa românească este dominată de marile grupuri, în special cele americane, iar pentru unproducător independent european este foarte dificil să distribui conţinutul în România. Asta vrem să facem, să creăm un context în care să aducem desene animate educative din care copiii să aibă ce să înveţe şi să fie mai apropiate de cultura noastră”, le-a spus membrilor CNA Alexandru Badan, unul dintre proprietarii postului.
Întrebat de membri CNA cu ce se diferă noul post faţă de cel pe care l-au lansat deja şi care se cheamă tot Tralala, reprezentantul postului a răspuns că noua televiziune se va adresa unui public mai mare decât Tralala, care difuzează doar cântecele pentru preşcolari.
„La postul de desene animate, ca şi o audienţă, îl targetăm să fie de la 4 la 11 ani”, a spus Alexandru Badan.
Societatea este deţinută de Cristina Badan şi Alexandru Badan, fiecare cu câte 50%, potrivit sursei citate.
Foto – caracter ilustrativ: Shutterstock