„Construirea viitorului necesită schimbare. Necesită atenție, claritate și rapiditate. Și, așa cum am discutat în ultimele luni, înseamnă reorganizarea resurselor și a structurii costurilor, care nu este competitivă cu concurenții tradiționali și noi”, a afirmat Jim Farley, mulțumindu-le angajaților care vor părăsi compania auto.
Până în acest moment, măsura îi va afecta pe angajații din Statele Unite, Canada și India, iar anunțul vine după luni întregi de speculații referitoare la o posibilă reducere a forței de muncă a producătorului de automobile. Pe lângă desființarea locurilor de muncă, compania Ford intenționează să reorganizeze și să simplifice funcțiile în cadrul organizației sale, pentru a fi mai flexibilă.
„Nimic din toate acestea nu schimbă faptul că este o perioadă dificilă. Cei care părăsesc compania sunt prieteni și colegi și vrem să le mulțumim pentru contribuție. Avem obligația de a avea grijă și de a sprijini persoanele afectate de aceste măsuri, oferindu-le nu numai beneficii, ci și un ajutor semnificativ în găsirea de noi oportunități de muncă”, a precizat Jim Farley.
Într-un e-mail comun, Farley şi preşedintele Ford, Bill Ford, au precizat: „Eliminăm locuri de muncă, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în întreaga afacere. Veţi auzi mai multe detalii de la liderii zonei dumneavoastră de afaceri, mai târziu, în această săptămână”. Cei doi au menționat și că structura de costuri a companiei „este necompetitivă faţă de concurenţii tradiţionali şi noi”.
Acţiunile Ford au scăzut, luni, cu 4,8%, pe fondul scăderilor și mai ample de pe Wall Street. Deși Ford are o forţă de muncă angajată, în mare parte, pentru a susţine o gamă tradiţională de produse, cu tehnologie de ardere internă, Jim Farley a elaborat o strategie pentru dezvoltarea unei game largi de vehicule electrice. De asemenea, la fel ca Tesla, Ford vrea să genereze mai multe venituri prin servicii care depind de software-ul digital şi de conectivitate.
Creşterea preţurilor bateriilor, materiilor prime şi transporturilor maritime se numără printre factorii care pun o presiune suplimentară asupra Ford şi a altor producători de automobile. Cu toate acestea, compania a respectat prognoza de profit pentru întregul an, în pofida costurilor mai mari din cauza inflaţiei. Jim Farley a precizat, însă, că în luna iulie că „se va produce o reducere a costurilor” în operaţiunile legate de vehiculele cu ardere internă.
De partea cealaltă, Bill Ford a precizat că reducerile de personal vor afecta toate segmentele companiei. La sfârşitul anului 2018, grupul rival, General Motors, a decis să reducă 14.000 de locuri de muncă, în vederea pregătirilor pentru accelerarea strategiei privind vehiculele electrice.
Liderii UAW şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că vor exista mai puţine locuri de muncă în producţie şi mai multe locuri de muncă dispersate în fabrici de baterii şi hardware pentru vehicule electrice, care nu sunt sindicalizate, informează evz.ro.
În România, Ford este prezentă prin uzina de la Craiova, unde se vor produce Puma electric, dar și utilitarele Tourneo Courier electric și Transit Courier electric. Fabrica Ford din Craiova este în curs de preluare de către Ford Otomotiv Sanayi (Ford Otosan) din Turcia, după ce Comisia Europeană a aprobat tranzacția.