Autoturismul Ford Escort RS Turbo, condus de Prințesa Diana între 1985 și 1988, va fi scos la licitație

Publicat: 02 08. 2022, 19:35
Actualizat: 02 08. 2022, 20:00

Autoturismul Ford Escort RS Turbo, condus de Prințesa Diana între 1985 și 1988, va fi scos la licitație în data de 27 august 2022 și se așteaptă ca prețul de vânzare să conțină „șase cifre”. Evenimentul are loc la 25 de ani de la moartea sa.

Mașina are aproximativ 40.000 de kilometri la bord și se află în stare tehnică și estetică excelentă. De altfel, acest model de Ford este unul foarte căutat, dar la fel se întâmplă – de obicei – cu mașinile Familiei Regale din Marea Britanie, deși acestea sunt de obicei modele Rolls Royce sau Land Rover.

FOTO – Profimedia

Când Prințesa Diana a renunțat la automobil, în 1988, ea a revenit companiei Ford și a fost achiziționată de șeful departamentului de Vânzări Guvernamentale, Geoff King, care a luat-o pentru soția sa.

Ulterior, mașina a schimbat mai mulți proprietari, până să ajungă în posesia unui colecționar, potrivit Digi24.ro.

FOTO – Profimedia

Un alt model Ford Escort, primit de Prințesa Diana în 1981 de la Prințul Charles, drept cadou de logodnă, a fost vândut în 2021 contra sumei de 60.500 de euro.

25 de ani de la moartea Prințesei Diana, care a decedat într-un accident rutier petrecut în Paris

La finalul lunii august se împlinesc 25 de ani de la moartea Prințesei Diana. Ea a murit pe 31 august 1997, după ce mașina în care se afla, Mercedes Clasa S, alături de Dodi Fayed, fiul miliardarului Mohamed Al Fayed, șoferul Henri Paul și bodyguardul Trevor Rees Jones a fost implicată într-un accident în tunelul Pont de l’Alma din Paris.

Mașina se deplasa cu 105 km/oră în tunel, iar martorii au declarat că fotografi pe motociclete urmăreau Mercedesul.

Dodi Fayed și Henri Paul au murit pe loc, iar Trevor Rees Jones a fost rănit grav, dar a supraviețuit evenimentului rutier. Prințesa Diana, grav rănită, a murit în dimineața zilei de 31 august.

Autorităție franceze au concluzionat, în 1999, că Mercedesul ar fi avut contact cu un Fiat Uno în tunel, însă acea mașină și persoana aflată la volan nu au fost identificate niciodată.

De asemenea, autoritățile juridicare din Franța au atribuit în 1999 vina accidentului șoferului Henri Paul, care ar fi pierdut controlul mașinii pentru că era beat.

FOTO – Profimedia