Avion TAROM, decolat de pe „Charles de Gaulle”, din Paris, întors din zbor după ce a lovit un stol de păsări

Publicat: 25 05. 2024, 15:08

Un avion al companiei TAROM, ce urma să ajungă de la Paris la București, s-a întors din zbor pe Aeroportul „Charles de Gaulle” din cauza unui incident petrecut imediat după decolare.

Din câte se pare, aeronava a lovit un stol de păsări, incident cunoscut drept „bird strike” în limbaj de specialitate.

Avionul, un Boeing 736

Piloții avionului Boeingului 737-800NG, aparținând companiei naționale de transport aerian TAROM, care vineri seara, 24 mai, trebuia să decoleze de pe „Charles de Gaulle”, din Paris, cu destinația București, au decis să revină pe aeroportul de origine din cauza unui incident.

Motivul pare să fi fost o problemă tehnică la unul dintre motoare, cauzată de un impact cu un stol de păsări.

Comandantul cursei este Dragoș Pogor, un pilot cu multă experiență, care are peste 18.000 ore de zbor pe Boeing. El a luat decizia de revenire la aeroportul parizian.

De menționat și că nu s-au înregistrat la bord niciun eveniment medical printre pasagerii transportați.

Deocamdată, compania aeriană nu a comunicat nicio informație despre acest incident. Avionul se afla și sâmbătă, la prânz, pe Aeroportul „Charles de Gaulle”, din capitala Franței.

Ciolacu: „Validăm ajutorul de stat pentru TAROM”

În altă ordine de idei, reamintim că premierul Marcel Ciolacu tocmai ce a anunțat, joi, 23 mai, validarea ajutorului de stat pentru compania TAROM. Este vorba de aproape 100 de milioane de euro, sumă aprobată de Comisia Europeană la sfârșitul lunii aprilie.

„Validăm azi (n.r. – joi) ajutorul de stat pentru TAROM, de aproape 100 de milioane de euro. Există, acum, toate condițiile ca TAROM să ia măsurile necesare pentru a deveni la fel de eficientă precum competitorii săi”, a anunțat Ciolacu la începutul ședinței de Guvern.

La 28 mai 2021, România a prezentat Comisiei Europene un plan de restructurare a companiei TAROM, care stabilește un pachet de măsuri de raționalizare a operațiunilor, de reînnoire a flotei și de reducere a costurilor.

În luna iulie a aceluiași an, C.E. a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de restructurare adoptate de România în favoarea TAROM ar fi în concordanță cu normele UE privind ajutoarele de stat. În cursul investigației aprofundate, România a actualizat planul de restructurare pentru a răspunde preocupărilor exprimate în decizia de inițiere a procedurii.

Astfel, în prezent, măsurile de restructurare notificate includ următoarele:

  • anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane euro (246,19 milioane lei) corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de C.E. în februarie 2020, plus dobânzile aferente;
  • o injecție de capital de aproximativ 45,77 milioane euro (227,50 milioane lei).

CITEȘTE ȘI:

Imagini terifiante. Un Boeing pensionat de TAROM, la un pas de catastrofă în Senegal. La manșă, un veteran român al companiei

Spectaculos! Un BOEING Fedex aterizează doar pe trenul din spate la Istanbul. Cum a fost evitat dezastrul