Avionul prăbușit în China, picaj de la 8.000 de metri în două minute, adică cu 66,6 metri pe secundă. Nu a fost timp ca pasagerii să își pună măștile de oxigen

Publicat: 23 03. 2022, 10:23
Actualizat: 23 03. 2022, 20:54
Sursa foto: Profimedia

Cei 132 de pasageri ai aeronavei Boeing 737-800 implicată în recenta tragedie aviatică din China au căzut cu o viteză de 66,6 metri pe secundă, arată, într-o analiză pentru Gândul, pilotul Cezar Osiceanu. Surse apopiate anchetei au dezvoluit că ei au fost „complet incinerați” în incendiul care a urmat impactului cu un munte.

Platforma FlightRadar a indicat faptul că avionul a plonjat brusc – și inexplicabil pâna acum – într-un picaj extrem de abrupt. Aeronava companiei China Eastern Airlines s-a prăbușit în apropiere de Wuzhou, sudul Chinei.

Conform schemei prezentate, intrarea în picaj s-a facut la nivel 290 circa 7.000 de metri, a avut o ușoară scădere a pantei de coborârare, urmată de un picaj vertical până la 2.200 de metri înălțime, acolo unde s-a înregistrat o încercare aproape reușită de redresare a avionului, explică pilotul Cezar Osiceanu.

În urma acestei încercări de redresare, avionul a urcat circa 350 de metri, după care iar a plonjat în picaj pănă la lovirea solului.

Care ar putea fi cauzele

„Agresivitatea și panta aproape verticală de coborâre a avionului sunt la prima vedere cauzate de o manevră greșită susțin unii experți americani. În mod evident, timpul de doar două minute nu a fost îndeajuns pentru pasageri și stewarzi sa își pună măstile de oxigen, iar suprasarcinile teribil de mari au împiedicat absolut orice tentativă de pregătire pentru impact a acestora”, arată Cezar Osiceanu.

Alți experți încearcă sa facă o analogie cu alte două catastrofe aeriene petrecute tot cu avioane Boeing: cursa Egypt Air 990 de la New York spre Cairo, despre care se susține că ar fi fost prăbușită intenționat se pare de către echipaj în Oceanul Atlantic și cursa Silk Air 185 prăbușită în mod identic în Sumatra în anul 1997.

O altă cauză invocata deunii experți americani ar putea fi blocarea stabilizatorului orizontal, care controlează echilibrul vertical al aeronavei, conchide pilotul Cezar Osiceanu.

Prezentarea grafica a zborului făcută de către cei de la FlightRadar: